Airbus ogłosił w ostatnich dniach dane dotyczące zamówień i dostaw za lipiec tego roku. Złożone w tym okresie zamówienia brutto na odrzutowce komercyjne sięgają 59 maszyn, a dostawy 77 samolotów. Nowe dane pokazują, że ponownie lepiej sprzedają się szerokokadłubowe A330neo i A350. Portfel niezrealizowanych zamówień wyniósł na koniec lipca br. 8 565 maszyn.
Liczba sprzedanych samolotów przez Airbusa w 2024 r. przekroczyła w lipcu 300 samolotów i wyniosła dokładnie 386 zamówionych maszyn przez siedem miesięcy tego roku - poinformowano w oficjalnym komunikacie.
Samoloty szerokokadłuboweFrancuski producent ujawnił zamówienia na 20 A350-900 i siedem A330neo w swoich najnowszych danych dotyczących zamówień i dostaw. Wszystkie te zamówienia zostały złożone podczas
Farnborough Airshow 2024.
20 maszyn A350 zakupiła linia Japan Airlines, a siedem
A330neo zamówiły Virgin Atlantic. Dane Airbusa za ten miesiąc pokazują, że w tym segmencie firma nie zanotował żadnych anulowań. Do końca lipca linie i lessorzy zakupili 157 samolotów szerokokadłubowych: 123 A350 i 34 A330neo.
Zamówienia maszyn wąskokadłubowychAktywność Airbusa w segmencie samolotów wąskokadłubowych w lipcu nieco zmalała. 11 samolotów A321neo zamówił
japoński JAL, a kolejne zamówienie to 15 A321neo, które pochodzi od na razie nieujawnionego klienta. Do końca lipca br. Airbus otrzymał zamówienia na 229 maszyn wąskokadłubowych.
PodsumowanieŁączna liczba zamówień netto Airbusa w tym roku (stan na 31.07.2024) wyniosła 386 sprzedanych samolotów, w tym 229 samych maszyn z rodziny A320neo. W lipcu firma dostarczyła 77 odrzutowców, co daje łączną liczbę 400 dostarczonych samolotów w 2024 r. Airbus spodziewa się dostarczyć w tym roku około
770/780 maszyn.