Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus wprowadza do oferty lekki dwusilnikowy śmigłowiec H140

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus wprowadza do oferty lekki dwusilnikowy śmigłowiec H140
Fot. Airbus Media
Spółka Airbus Helicopters zaprezentowała H140 na targach branży statków powietrznych pionowego startu VERTICON w Dallas. Ten wielozadaniowy śmigłowiec podnosi poprzeczkę w kategorii lekkich dwusilnikowych wiropłatów pod względem osiągów, opłacalności oraz komfortu pasażerów i załogi. H140 to maszyna klasy trzech ton, która uzupełnia obecną ofertę lekkich śmigłowców dwusilnikowych Airbus Helicopters dla służb ratownictwa medycznego, transportu pasażerskiego oraz rynku lotnictwa prywatnego i biznesowego. Wejście H140 do służby planowane jest na 2028 r. w segmencie usług ratownictwa medycznego.

Na targach VERTICON firma zaprezentowała pełnowymiarowy model w konfiguracji dla służb ratownictwa medycznego. H140 zawiera szeroką gamę innowacji, w tym nową belkę ogonową w kształcie litery T ze zoptymalizowanym fenestronem, który redukuje poziom hałasu, pięciołopatowy bezłożyskowy wirnik główny, a także nowe, mocne silniki. Śmigłowiec ma również większą przestrzeń kabiny, duże okna i zoptymalizowany układ kabiny, która może wygodnie pomieścić do sześciu pasażerów. H140 został zaprojektowany z myślą o łatwej dostępności. Posiada duże składane drzwi i wysoko zamontowaną belkę ogonową, podczas załadunku od tyłu H140 pozwala na użycie różnych typów systemów noszy, w tym systemów intensywnej terapii i inkubatorów transportowych, a duże przesuwne drzwi ułatwiają dostęp do kabiny.

- Wprowadzenie nowego śmigłowca do segmentu lekkich dwusilnikowych wiropłatów jest dowodem naszego zaangażowania i odpowiedzią na zmieniające się wymagania misji po stronie naszych klientów. Właśnie tym celu wykorzystujemy nasze programy badawczo-rozwojowe, takie jak Bluecopter. Współpracowaliśmy z naszymi klientami – użytkownikami H135, aby połączyć ich dodatkowe wymagania w wydajnej konstrukcji H140. Maszyna umożliwi klientom korzystanie z większej przestrzeni w kabinie, która zwiększa możliwości realizacji misji. Została ona dobrana do zoptymalizowanych osiągów silnika, aby zapewnić najlepsze w swojej klasie: ładowność i zasięg. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym klientom największy wybór produktów — powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

H140 jest napędzany silnikami Safran Arrius 2E 700 shp, który oferuje najlepszy stosunek ładowności do zasięgu w swojej klasie. Dwa silniki śmigłowca są zarządzane przez dwukanałowy, w pełni autorski cyfrowy system sterowania silnikiem (FADEC), gwarantujący bezprecedensowy poziom osiągów w operacjach ze wszystkimi silnikami (AEO) i znaczne rezerwy mocy w scenariuszach z jednym silnikiem niepracującym (OEI).

Nowy H140 ma również ten sam pięciołopatowy system wirnika, który został wprowadzony w H145 w 2019 r. Konstrukcja bezłożyskowego wirnika głównego upraszcza prace obsługowe, poprawia serwisowalność i niezawodność, a także zapewnia najwyższy poziom komfortu pasażerów i załogi. Operatorzy H140 skorzystają ze zoptymalizowanego planu obsługi, który harmonizuje harmonogramy obsługi płatowca i silnika oraz umożliwia dłuższe odstępy między przeglądami, zmniejszając koszty eksploatacji i obsługi śmigłowca. W sumie firma wykona cztery prototypy tej maszyny, a pierwszy z nich jest już testowany w locie w zakładach w Donauwörth.

H140 jest wyposażony w opracowaną przez Airbus Helicopters awionikę Helionix, która znajduje się również na wyposażeniu H135, H145, H160 i H175. Oprócz 4-osiowego autopilota Helionix oferuje innowacyjny układ kabiny pilota pozwalający zwiększyć świadomość sytuacyjną, zredukować obciążenie pilota i zwiększyć bezpieczeństwo podczas misji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ryanair odebrał nowego bizjeta. Do floty dołączył Challenger 3500

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair odebrał nowego bizjeta. Do floty dołączył Challenger 3500

Piotr Bożyk 30 marca 2025

Embraer E195-E2 największym samolotem na londyńskim City Airport

Pasażer i linie lotnicze

Airbus prezentuje technologie samolotów wodorowych

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus Helicopters w 2024 r. ze stałym wzrostem sprzedaży

Biznes i przemysł

Francuskie MSW zamawia 42 śmigłowce airbus H145

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Ryanair odebrał nowego bizjeta. Do floty dołączył Challenger 3500

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair odebrał nowego bizjeta. Do floty dołączył Challenger 3500

Piotr Bożyk 30 marca 2025

Embraer E195-E2 największym samolotem na londyńskim City Airport

Pasażer i linie lotnicze

Airbus prezentuje technologie samolotów wodorowych

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus Helicopters w 2024 r. ze stałym wzrostem sprzedaży

Biznes i przemysł

Francuskie MSW zamawia 42 śmigłowce airbus H145

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5