Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus zaprezentował nowe funkcje kabiny Airspace dla A330neo

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
31-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

W ramach ciągłego rozwoju rodziny A330neo i zwiększenia jej wartości oraz atrakcyjności dla pasażerów, Airbus wprowadzi w niedalekiej przyszłości nowe ulepszenia dla kabiny Airspace. Producent po raz pierwszy zaprezentował je na targach Aircraft Interiors Expo (AIX) w Hamburgu w specjalnej pełnowymiarowej makiecie A330neo. Nowy wystrój oprócz zwiększenia komfortu i wrażeń z lotu, to także oszczędność masy pokładu o nieco ponad 100 kg dzięki nowym okładzinom paneli bocznych, sufitu i ram drzwi.

Zmiany w kabinie obejmują nowe oświetlenie Hero Light i panel powitalny, nowe okładziny wewnętrznych ścian bocznych, sufitu i paneli ramy drzwi, a także elektrycznie przyciemniane okna (EDW). Nowe funkcje będą dostępne dla linii lotniczych od przełomu 2027 i 2028 r. Zwiększając ogólne wrażenia pasażerów, zapewniają one również spójność i synergię z kabiną pasażerską większych airbusów z rodziny A350.

Nowy panel powitalny Airspace i nowe oświetlenie Hero Light w klasie biznes

Ulepszone oświetlenie sufitowe przy drzwiach nr 2 (Doors-2) o nazwie Airspace Welcome Panel, zawierające wzór szablonu Airspace, będzie standardem we wszystkich nowych A330neo, które będą dostarczane od I kwartału 2026 r. Ponadto Airbus zaoferuje liniom lotniczym możliwość dostosowania go do indywidualnych potrzeb.

W międzyczasie, nowe oświetlenie Hero Light zostanie wprowadzone jako opcja premium dla A330neo w 2027 r. Będzie to kluczowa okazja do wyróżnienia wejścia do samolotu w obszarze od drzwi nr 1 do drzwi nr 2, ponieważ będzie można ją dostosować za pomocą 16 milionów kolorów i unikalnego wzoru. W większości maszyn jest to zazwyczaj sekcja klasy biznes, w której nie ma środkowego zestawu schowków na bagaż podręczny przymocowanych do sufitu, ponieważ boczne schowki Airspace zapewniają wystarczającą pojemność dla wszystkich pasażerów.

Ogólnie te konfigurowalne elementy projektu wizualnego są pierwszymi tego rodzaju w samolocie szerokokadłubowym, zgodnymi z DNA programu Airspace Cross, który został ostatnio wprowadzony również dla rodziny A320.

Nowe elementy okładzin Airspace dla ściany bocznej, panelu sufitowego i ramy drzwi

Nowa ściana boczna będzie miała wygląd projektowania zgodny z kabinami Airspace rodzin A350 i A320. Pasażerowie skorzystają również z dodatkowego komfortu, ponieważ nowe ściany boczne oferują 5 mm więcej miejsca na ramiona przy każdym fotelu przy oknie, a także 50 mm więcej miejsca na nogi - dzięki przeprofilowanemu panelowi dado na poziomie podłogi. Według szacunków inżynierów Airbusa, nowe panele pozwolą zaoszczędzić około 85 kg w całym samolocie. Z kolei nowe, dopasowane panele sufitowe są również lżejsze niż poprzednia konstrukcja, co przyczynia się do dodatkowego obniżenia masy kabiny o kolejne 10 kg.

Zarówno zmodernizowany sufit, jak i ściany boczne oferują bardziej płynny ogólny wygląd w porównaniu z poprzednim projektem i będą również dostępne do modernizacji w eksploatowanych obecnie samolotach z całej rodziny A330.

Równolegle wprowadzana jest nowa okładzina ramy drzwi. Jej konstrukcja upraszcza montaż i wymianę poprzez zmniejszenie liczby części, przyczyniając się jednocześnie do zmniejszenia masy o dodatkowe 5 kg. Nowa okładzina poprawia również estetykę drzwi dzięki dopracowanej geometrii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

inf. pras. 24 maja 2024

Airbus testuje nowe technologie wspomagania pilotów

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Airbus chce zwiększyć produkcję w programie A350

Biznes i przemysł

Airbus liczy na chińskie zamówienie samolotów podczas wizyty Xi w Paryżu

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w marcu aż 137 odrzutowców i dostarczył 63 maszyny

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

inf. pras. 24 maja 2024

Airbus testuje nowe technologie wspomagania pilotów

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Airbus chce zwiększyć produkcję w programie A350

Biznes i przemysł

Airbus liczy na chińskie zamówienie samolotów podczas wizyty Xi w Paryżu

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w marcu aż 137 odrzutowców i dostarczył 63 maszyny

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5