W ramach ciągłego rozwoju rodziny A330neo i zwiększenia jej wartości oraz atrakcyjności dla pasażerów, Airbus wprowadzi w niedalekiej przyszłości nowe ulepszenia dla kabiny Airspace. Producent po raz pierwszy zaprezentował je na targach Aircraft Interiors Expo (AIX) w Hamburgu w specjalnej pełnowymiarowej makiecie A330neo. Nowy wystrój oprócz zwiększenia komfortu i wrażeń z lotu, to także oszczędność masy pokładu o nieco ponad 100 kg dzięki nowym okładzinom paneli bocznych, sufitu i ram drzwi.
Zmiany w kabinie obejmują nowe oświetlenie Hero Light i panel powitalny, nowe okładziny wewnętrznych ścian bocznych, sufitu i paneli ramy drzwi, a także elektrycznie przyciemniane okna (EDW). Nowe funkcje będą dostępne dla linii lotniczych od przełomu 2027 i 2028 r. Zwiększając ogólne wrażenia pasażerów, zapewniają one również spójność i synergię z kabiną pasażerską większych airbusów z rodziny A350.
Nowy panel powitalny Airspace i nowe oświetlenie Hero Light w klasie biznes
Ulepszone oświetlenie sufitowe przy drzwiach nr 2 (Doors-2) o nazwie Airspace Welcome Panel, zawierające wzór szablonu Airspace, będzie standardem we wszystkich nowych A330neo, które będą dostarczane od I kwartału 2026 r. Ponadto Airbus zaoferuje liniom lotniczym możliwość dostosowania go do indywidualnych potrzeb.
W międzyczasie, nowe oświetlenie Hero Light zostanie wprowadzone jako opcja premium dla A330neo w 2027 r. Będzie to kluczowa okazja do wyróżnienia wejścia do samolotu w obszarze od drzwi nr 1 do drzwi nr 2, ponieważ będzie można ją dostosować za pomocą 16 milionów kolorów i unikalnego wzoru. W większości maszyn jest to zazwyczaj sekcja klasy biznes, w której nie ma środkowego zestawu schowków na bagaż podręczny przymocowanych do sufitu, ponieważ boczne schowki Airspace zapewniają wystarczającą pojemność dla wszystkich pasażerów.
Ogólnie te konfigurowalne elementy projektu wizualnego są pierwszymi tego rodzaju w samolocie szerokokadłubowym, zgodnymi z DNA programu Airspace Cross, który został ostatnio wprowadzony również dla rodziny A320.
Nowe elementy okładzin Airspace dla ściany bocznej, panelu sufitowego i ramy drzwi
Nowa ściana boczna będzie miała wygląd projektowania zgodny z kabinami Airspace rodzin A350 i A320. Pasażerowie skorzystają również z dodatkowego komfortu, ponieważ nowe ściany boczne oferują 5 mm więcej miejsca na ramiona przy każdym fotelu przy oknie, a także 50 mm więcej miejsca na nogi - dzięki przeprofilowanemu panelowi dado na poziomie podłogi. Według szacunków inżynierów Airbusa, nowe panele pozwolą zaoszczędzić około 85 kg w całym samolocie. Z kolei nowe, dopasowane panele sufitowe są również lżejsze niż poprzednia konstrukcja, co przyczynia się do dodatkowego obniżenia masy kabiny o kolejne 10 kg.
Zarówno zmodernizowany sufit, jak i ściany boczne oferują bardziej płynny ogólny wygląd w porównaniu z poprzednim projektem i będą również dostępne do modernizacji w eksploatowanych obecnie samolotach z całej rodziny A330.
Równolegle wprowadzana jest nowa okładzina ramy drzwi. Jej konstrukcja upraszcza montaż i wymianę poprzez zmniejszenie liczby części, przyczyniając się jednocześnie do zmniejszenia masy o dodatkowe 5 kg. Nowa okładzina poprawia również estetykę drzwi dzięki dopracowanej geometrii.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.