Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!
Fot. Alaskan Airlines
Boeing 737 MAX 9 Alaska Airlines lądował awaryjnie w Portland po tym, jak podczas startu z kadłuba samolotu wyrwane zostało okno, pod którym mieściły się nieaktywne drzwi awaryjne. Amerykańskie linie podjęły działania zapobiegawcze. Alaska Airlines uziemiła wszystkie posiadane wąskokadłubowe boeingi nowej generacji! 

B737 MAX 9, noszący numery rejestracyjne N704AL, wykonywał w piątkowe, późne popołudnie rejs krajowy pomiędzy Portland a Ontario. Samolot wyleciał z pasa startowego 28L o godz. 17:07 i szybko zaczął nabierać wysokość, osiągając ponad 3 000 stóp (1 000 metrów) minutę po starcie. Po sześciu minutach lotu B737 MAX osiągnął wysokość 16 tys. stóp (prawie pięciu tys. metrów), na której leciał z prędkością ponad 700 km/h. Chwilę później samolot rozpoczął nagłe i gwałtowne zniżanie, a o godz. 17:21 piloci rozpoczęli wykonywanie procedury podejścia do lądowania awaryjnego na lotnisku w Portland. O godz. 17:27 B737 MAX 9 bezpiecznie wylądował. Na pokładzie samolotu przebywało 171 pasażerów i sześciu członków załogi (dwóch pilotów oraz czterech stewardów). Nikomu nic się nie stało.

Pojawiające się w serwisie X (dawniej Twitter) filmy pokazują, że krótko po starcie okno wąskokadłubowego boeinga nowej generacji, pod którym kryły się drzwi awaryjne, wraz z wolnym siedzeniem zostały wyrwane.

Jak donosi John Ostrower, specjalista branży lotniczej, środkowe drzwi awaryjne w B737 MAX 9 Alaska Airlines są „wyłączone” ze służby przez producenta samolotów i nie ma możliwości ich otworzenia. Drzwi awaryjne są zamaskowane normalnym oknem i ścianą boczną, a pasażerowie nie wiedzą o ich istnieniu. Drzwi awaryjne są aktywowane przez Boeinga, tylko jeśli liczba foteli w samolocie przekracza barierę 200 siedzeń.

Alaska uziemia wszystkie MAX-y

B737 MAX 9, który awaryjnie lądował to praktycznie nowy samolot. Został on odebrany przez niskokosztowe linie lotnicze z USA 31 października ubiegłego roku. N704AL rozpoczął realizację regularnym rejsów, w ramach siatki połączeń Alaska Airlines, 11 dni później.

Amerykańskie linie podjęły decyzję o tymczasowym uziemieniu wszystkich posiadanych MAX-ów. Ze służby wyłączone zostało 65 boeingów, co oznacza, że w najbliższym czasie linie będą musiały znacząco zredukować swoją siatkę połączeń. Flota samolotów Alaska Airlines składa się również z 11 B737-700, 59 B737-800, 12 B737-900, 79 B737-900 ER oraz jednego B737 MAX 8. Linie posiadają także 83 embraery E175, lecz samoloty brazylijskiej produkcji są operowane przez Horizon Air i SkyWest Airlines.

Przewoźnik, którego głównymi hubami są porty w Seattle oraz Anchorage na Alasce poinformował, że samoloty nowej generacji będą przywracana do czynnej służby, jeśli przejdą pomyślnie „dogłębne” przeglądy technicznych i kontrole bezpieczeństwa.

Dochodzenie rozpoczęła amerykańska Administracja Lotnictwa Cywilnego oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu. W wyjaśnienie sprawy zaangażował się również Boeing, dla którego to kolejna kryzysowa sytuacja. Ostatnio informowaliśmy, że regulator lotniczy w USA nakazał wszystkim liniom lotniczym przeprowadzenie inspekcji w użytkowanych MAX-ach, gdyż wykryta została kolejna już usterka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

B737 MAX z kolejną usterką

Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

B737 MAX z kolejną usterką

Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5