Alaska Airlines ogłosiły szczegółowe informacje na temat pomocy rządowej, którą otrzyma na podstawie specjalnej ustawy. Linie lotnicze uzyskały 992 mln dolarów – donosi serwis "Simple Flying".
267 mln dolarów z udzielonej pomocy będzie miało formę pożyczki. Ponadto Departament Skarbu Stanów Zjednoczonych będzie miał prawo do zakupu 847 tys. akcji Alaska Air Group za 31,61 dolarów za pojedynczą akcję.
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na pokrycie 70 procent kosztów budżetowych linii lotniczych do 30 września. Dzięki tej dotacji żaden pracownik nie będzie miał do czynienia z tymczasową utratą zatrudnienia oraz obniżkami płac. Do 30 września 2021 roku nastąpi również zawieszenie dywidend i wykupu akcji własnych. Do 24 marca 2022 roku utrzymane zostaną także limity wynagrodzeń dla kadry kierowniczej.
– Nasi pracownicy są wspaniali, obsługując naszych klientów i prowadząc bezpieczną oraz niezawodną usługę każdego dnia. Robią to nadal mimo kryzysu, aby bezpiecznie mogli latać Ci, którzy muszą podróżować, a zarazem dostarczać krytyczne artykuły spożywcze, zapasy i inne towary w odległe części Alaski. To federalne wsparcie pozwoli nam się nimi zająć w okresie prawie zerowego dochodu – podkreślił Brad Tilden, prezes Alaska Air Group.
Przewoźnik z północy kontynentu musi utrzymywać minimalne usługi określone przez Departament Transportu. Ich rozmiar jest mniejszy niż głównych amerykańskich linii lotniczych ze względu niski udział w rynku. Firma z głównymi hubami w Seattle oraz Anchorage musi obsługiwać punkt docelowy tylko trzy razy w tygodniu w przypadku miast, do których latała od pięciu lub więcej razy w tygodniu. Do punktów docelowych korzystających z usług mniej niż pięć razy w tygodniu linia musi zapewnić teraz zaledwie jeden lot tygodniowo.
Przewoźnik będzie musiał nadal świadczyć usługi dla najbardziej odizolowanych społeczności Ameryki w stanie Alaska. Chociaż popyt na pasażerów może być niewystarczający, niektóre z tych społeczności polegają na tych liniach lotniczych, dostarczających również ładunek pilnej potrzeby.
Wcześniej, oprócz Alaska Airlines, rządową pomoc uzyskały linie American, Delta i United. Warunki pomocy w przypadku głównych przewoźników Stanów Zjednoczonych są w większości podobne. Zatwierdzone fundusze pomogą uratować niektóre miejsca pracy w branży i utrzymać linie lotnicze na powierzchni.
American, Delta i United uzyskały blisko pięciokrotnie większe wsparcie niż Alaska Airlines. Przewoźnik działa głównie na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych i na Alasce. Oferuje także także lukratywne rejsy międzykontynentalne, dysponując flotą 331 samolotów, z przeważającą większością modeli Boeingów 737. Linie obsługują w sumie 116 destynacji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.