Linie Alaska Airlines zwiększyły zamówienie o dodatkowe 23 B737 MAX 9, zwiększając portfel zamówień od Boeinga i leasingodawców do łącznie 68 maszyn tego typu. Nowa umowa zawiera również opcje na kolejnych 15 B737 MAX 9.
Alaska Airlines ma odebrać pierwszych 13 samolotów B737-9 w 2021 r., a pierwsza dostawa zaplanowana jest wstępnie na marzec 2021 r. W szczycie sezonu letniego Alaska Airlines ma nadzieję obsługiwać trasy sześcioma B737-9. Pozostałe samoloty, które zostaną zamówione, zostaną dostarczone w 2022 r. (30 sztuk), 13 maszyn w 2023 r. oraz 12 w 2024 r. Przewoźnik planuje odebrać 55 samolotów B737-9 bezpośrednio od producenta, a pozostałe 13 od leasingodawców.
Łącznie z 15 nowo dodanymi opcjami, Alaska Airlines posiada teraz opcje na łącznie pięćdziesiąt dwa B737-9, które mogą zostać dostarczone w latach 2023-2026. To wszystko daje łączną liczbę 120 B737-9 jakie może użytkować przewoźnik.
- Jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy ogłosić nową umowę z Boeingiem. Wierzymy w ten samolot, wierzymy w nasze silne partnerstwo z Boeingiem i wierzymy w przyszłość Alaska Airlines i niesamowite możliwości, jakie czekają nas, gdy będziemy wychodzić z pandemii - powiedział Brad Tilden, dyrektor generalny Alaska Air Group.
Warto dodać, że w ostatnim czasie
Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), amerykański organ, odpowiadający za bezpieczeństwo w powietrzu, wydała zgodę na loty odrzutowca Boeing 737 MAX. Samolot ten był uziemiony na całym świecie od marca 2019 roku, po dwóch katastrofach, w których zginęło łącznie około 350 osób.
O Alaska AirlinesAlaska Airlines to jedna z głównych amerykańskich linii lotniczych z siedzibą w Seattle-Tacoma w stanie Waszyngton w obszarze metropolitalnym Seattle. Jest piątą co do wielkości linią lotniczą w Stanach Zjednoczonych pod względem wielkości floty, liczby przewożonych pasażerów i liczby obsługiwanych miast. Alaska wraz ze swoimi regionalnymi partnerami posiada bardzo dużą krajową siatkę tras, która koncentruje się przede wszystkim na połączeniach z północno-zachodniego Pacyfiku i Alaski do ponad stu miast docelowych w Stanach Zjednoczonych, na Hawajach, Kanadzie, Kostaryce i w Meksyku. Niebawem przewoźnik
wstąpi do sojuszu oneworld.
Flota Alaska Airlines, wraz z spółką zależną Horizon Air, składa się z 328 samolotów: 10 airbusów A319, 48 A320, 10 A321neo, 14 boeingów B737-700, 61 B737-800, 91 B737-900, 32 bombardierów Q400 oraz 62 embraerów E175. Linie oczekują na dostawę 30 airbusów A320neo oraz 68 boeingów B737 MAX 9.