Linie Alaska Airlines zamówiły kolejnych 13 B737 MAX 9, zwiększając portfel zamówień od Boeinga i leasingodawców do łącznie 81 maszyn tego typu. Alaska Air Group zamawia również dziewięć nowych embraerów E175, które polecą dla spółki zależnej Horizon Air, natomiast kolejnych osiem nowych E175 poleci dla Alaska Air, a zamówione zostały przez regionalną linię SkyWest.
Alaska Airlines ma odebrać pierwsze 13 samolotów B737-9 w 2021 r., a pierwsza dostawa zaplanowana jest wstępnie na marzec 2021 r. W szczycie sezonu letniego Alaska Airlines ma nadzieję obsługiwać trasy sześcioma B737-9. Pozostałe samoloty, które zostaną zamówione, zostaną dostarczone w 2022 r. (30 sztuk), 13 maszyn w 2023 r. oraz 12 w 2024 r. Przewoźnik planuje odebrać 68 samolotów B737-9 bezpośrednio od producenta, a pozostałe 13 od leasingodawców.
Łącznie z opcjami, Alaska Airlines posiada teraz opcje na łącznie pięćdziesiąt dwa B737-9, które mogą zostać dostarczone w latach 2023-2026. To wszystko daje łączną liczbę 120 B737-9 jakie może użytkować przewoźnik.
SkyWest zamówił kolejne embraery E175, polecą dla Alaska AirlinesFirma SkyWest zwiększyła zamówienie E-Jetów o kolejnych osiem samolotów embraer E175. Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 398 mln dolarów amerykańskich. Dostawy nowo zamówionych maszyn mają rozpocząć się w połowie 2022 r. Nowe maszyny będą latać pod barwami spółki Alaska Airlines, a na pokład zabiorą 76 pasażerów w konfiguracji trzech klas: 12 w klasie pierwszej, 20 w klasie premium oraz 44 w ekonomicznej. Samoloty będą obsługiwać połączenia przewoźnika na zasadzie Capacity Purchase Agreement (CPA). Zamówione E-Jety, to E175 Plus z poprawioną wydajność paliwową o ponad 6,4 proc. w porównaniu ze zwykłym modelem E175. Lepsze osiągi maszyny są możliwe dzięki zmodernizowanym silnikom General Electric GE CF34-8E, a także nowemu kształtowi wingletów, które dodatkowo wydłużono.
Do firmy SkyWest należą linie lotnicze SkyWest Airlines oraz ExpressJet Airlines. Obydwaj przewoźnicy latają jako regionalni partnerzy Delta Air Lines, American Airlines, United Airlines i Alaska Airlines.
Alaska Air Group zamawia dziewięć E175, polecą dla spółki Horizon AirAlaska Air Group podpisała umowę z embraerem na zakup dziewięciu E-Jetów E175. Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 449 mln dolarów amerykańskich. Dostawy nowo zamówionych maszyn mają rozpocząć się w drugiej połowie 2022 r. Nowe maszyny będą latać pod barwami spółki zależnej Alaska Airlines - Horizon Air, a na pokład zabiorą 76 pasażerów w konfiguracji trzech klas: 12 w klasie pierwszej, 20 w klasie premium oraz 44 w ekonomicznej. Samoloty będą obsługiwać połączenia przewoźnika na zasadzie Capacity Purchase Agreement (CPA).
Scope Clause w USA i KanadzieW USA i Kanadzie obowiązuje tzw. klauzula zakresu/wielkości samolotu w układzie zbiorowym pracy (scope clause) czyli część umowy między linią lotniczą a związkiem zawodowym pilotów. Klauzule te są używane przez związek zawodowy dużego przewoźnika w celu ograniczenia liczby i/lub rozmiarów statków powietrznych, które linie lotnicze mogą zakontraktować regionalnym liniom lotniczym. Celem jest ochrona miejsc pracy związków zawodowych w dużych liniach lotniczych.
O Alaska AirlinesAlaska Airlines to jedna z głównych amerykańskich linii lotniczych z siedzibą w Seattle-Tacoma w stanie Waszyngton w obszarze metropolitalnym Seattle. Jest piątą co do wielkości linią lotniczą w Stanach Zjednoczonych pod względem wielkości floty, liczby przewożonych pasażerów i liczby obsługiwanych miast. Alaska wraz ze swoimi regionalnymi partnerami posiada bardzo dużą krajową siatkę tras, która koncentruje się przede wszystkim na połączeniach z północno-zachodniego Pacyfiku i Alaski do ponad stu miast docelowych w Stanach Zjednoczonych, na Hawajach, Kanadzie, Kostaryce i w Meksyku.
Przewoźnik na początku kwietnia br. wstąpił do sojuszu oneworld.
Flota Alaska Airlines, wraz z spółką zależną Horizon Air, składa się z 328 samolotów: 10 airbusów A319, 48 A320, 10 A321neo, 14 boeingów B737-700, 61 B737-800, 91 B737-900, 32 bombardierów Q400 oraz 62 embraerów E175. Linie oczekują na dostawę 30 airbusów A320neo oraz 68 boeingów B737 MAX 9.