Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

AllRail postuluje rozszerzenie zakazu lotów konkurujących z koleją

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
AllRail postuluje rozszerzenie zakazu lotów konkurujących z koleją
By E656073 - Own work, CC BY-SA 3.0, commons.wikim
Aby skuteczniej chronić środowisko i przeciwdziałać niekorzystnym zmianom klimatu, należy ograniczyć uruchamianie połączeń lotniczych konkurujących bezpośrednio z koleją. Powinno się stosować tę zasadę nie tylko na trasach krajowych, ale i między państwami europejskimi – przekonuje stowarzyszenie pasażerskich niezależnych przewoźników kolejowych AllRail.

Nawiązując do niedawnej decyzji władz Francji (zakaz organizowania połączeń lotniczych na trasach krajowych, w których czas dojazdu pociągiem nie przekracza 2,5 godziny), AllRail domaga się rozszerzenia tej zasady. – Nie wszystkie krajowe połączenia kolei dużych prędkości mieszczą się w granicach 2,5 godziny – zwraca uwagę organizacja, postulując podwyższenie progu. Jako przykład podaje połączenia TGV z Paryża do Marsylii (3 godziny) oraz do Montpellier (3 godziny 25 minut).

Rozszerzenie zakazu konkurencji z koleją?


Zdaniem ekspertów AllRail warto rozważyć też wprowadzenie tej samej zasady w europejskich relacjach międzynarodowych. – Komisja Europejska zamierza do 2050 r. zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o co najmniej 55% w stosunku do poziomu z roku 1990. Skoro utworzono właśnie Jednolity Europejski Obszar Kolejowy, proponujemy podniesienie progu do 4 godzin, a następnie objęcie nim także tras międzynarodowych – czytamy w stanowisku organizacji. Trasy, z których takie rozwiązanie wyeliminowałoby lotniczą konkurencję dla kolei, to np. Wiedeń – Monachium czy Londyn – Amsterdam (choć w tym drugim przypadku potencjalnych trudności może nastręczać wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej).

Trzecią sferą, w której ograniczenie lotów powinno znaleźć zastosowanie, są – według stanowiska organizacji – połączenia nocne. AllRail proponuje, by za takie uznać loty startujące po godzinie 16.30 i lądujące przed 9.30 następnego dnia. W takim wypadku miałoby nie być ściśle określonego progu, jeśli chodzi o czas podróży. Jedynym warunkiem uzasadniającym likwidację miałoby być istnienie odpowiednika kolejowego, łączącego dokładnie te same miejscowości.

Przyspieszenie celów klimatycznych


W ocenie AllRail wprowadzenie takich regulacji pozwoliłoby przyspieszyć osiąganie celów klimatycznych Nowego Zielnego Ładu. Pozytywną konsekwencją byłby też wzrost udziału kolei w rynku transportu pasażerskiego. – Francja wykonała dobry pierwszy krok. Teraz inne państwa europejskie powinny wykorzystać okazję i działać w sposób jeszcze bardziej ambitny – komentuje prezes stowarzyszenia dr Erich Forster.

AllRail.EU to europejskie stowarzyszenie niezależnych pasażerskich przewoźników kolejowych. Organizacja sprzeciwia się faworyzowaniu dominujących operatorów państwowych i opowiada się za silną konkurencją wewnątrzgałęziową, która – zdaniem jej ekspertów – przyczynia się do wzrostu całego rynku przewozów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Prawo i polityka

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Jakub Madrjas 16 września 2023

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Pasażer i linie lotnicze

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Michał Szymajda 17 września 2023

Zobacz również:

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

Kolejny rok bez pociągów na Białoruś, bo... pandemia

Prawo i polityka

Podwyżki cen biletów IC to wina braku konkurencji?

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Prawo i polityka

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Jakub Madrjas 16 września 2023

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Pasażer i linie lotnicze

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Michał Szymajda 17 września 2023

Zobacz również:

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

Kolejny rok bez pociągów na Białoruś, bo... pandemia

Prawo i polityka

Podwyżki cen biletów IC to wina braku konkurencji?

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5