Amadeus zacieśnił współpracę z Finavią, operatorem dwudziestu portów lotniczych w Finlandii. Dzięki rozwiązaniu Amadeus Flow sprawniejsze i bezpieczniejsze będą płatności zbliżeniowe dokonywane przy odprawach pasażerów.
Finavia zbliża się do końcowych etapów modernizacji portu lotniczego w Helsinkach, która rozpoczęła się w 2013 roku. Stołeczny obiekt zyska większą o 45 proc. powierzchnię terminala, co pozwoli poprawić o połowę odprawę bagażu i kontrolę paszportową. Inwestycja wzmocni rolę portu jako pomostu pomiędzy Europą a Azją, umożliwiając dostosowanie się do przyszłego popytu, kiedy ustąpi pandemia koronawirusa SARS-CoV-2.
Modernizacja lotniska w Helsinkach była jednocześnie okazją do unowocześnienia infrastruktury technologicznej Finavii, a zwłaszcza systemów odprawy i wejścia na pokład. Cele operatora wsparł właśnie Amadeus.
Finavia obsługuje ponad 50 linii lotniczych, realizujących regularne rejsy, a także firmy obsługi naziemnej. Operator posiada ponad 600 stanowisk na lotniskach. Dzięki wybraniu zintegrowanego rozwiązania Amadeus Flow wyższą jakość uzyskają wszystkie aspekty obsługi pasażerów. Dowolną aplikację lotniczą będzie można łatwo wdrożyć w ciągu kilku godzin. Podróżni zyskają łatwiejsze dokonywanie płatności za pomocą technologii zbliżeniowej.
Wdrożone rozwiązanie Amadeus Airport Pay pozwoli z kolei pasażerom zapłacić bezkontaktowo na wszystkich stanowiskach odprawy za dodatkowe usługi, takie jak nadbagaż lub dostęp do poczekalni. Nieustannie zmieniający się popyt podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 wymusił większą elastyczność infrastruktury lotniskowej. Finavia będzie mogła teraz łatwiej otwierać, zamykać lub przenosić stanowiska odpraw i bramki wejściowe. Takie rozwiązania będą pomocne zwłaszcza w sezonowych portach Laponii.
– Dzięki projektom Amadeusa możemy znacznie łatwiej wdrażać innowacje bez długich cykli certyfikacji. Jesteśmy teraz dobrze przygotowani, aby szybko dodawać nowe rozwiązania, takie jak płatności zbliżeniowe. Lotniska zmieniają się cyfrowo i uważam, że kryzys wywołany wirusem COVID-19 był punktem zwrotnym dla naszej branży – podkreśliła Leyla Akgez-Laakso, Chief Information Officer w Finavia.
– Presja wynikająca z pandemii oraz długoterminowa transformacja cyfrowa wymagają nowego podejścia do technologii lotniskowej. Porty muszą mieć mieć możliwość szybkiego wdrażania nowych możliwości oraz dostosowania usług do zmieniających się wymagań pasażerów – dodał Yannick Beunardeau, jeden z wiceprezesów Amadeusa.
Unowocześnienie infrastruktury lotniskowej w Finlandii obejmie również odświeżenie sprzętu, w tym 600 stacji drukarek i skanerów, które są zintegrowane z platformą Amadeus Flow. Modernizacja technologiczna jedenastu z 20 lotnisk Finavii zakończy się na początku 2022 roku. – Wiele z naszych regionalnych portów, jak w Laponii, funkcjonuje głównie sezonowo. Wykorzystując rozwiązania Amadeusa zaoferujemy liniom lotniczym możliwość odprawy pasażerów w hotelach, co zmniejszy kolejki oraz popyt na usługi w terminalu – podsumowała Akgez-Laakso.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.