Partner serwisu
Prawo i polityka

AMC Aviation: Delegalizacja general aviation to absurd

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
AMC Aviation: Delegalizacja general aviation to absurd
fot. AK Biuro, AMC Aviation
Unia Europejska nakłada na branżę lotniczą coraz więcej ograniczeń, a lobbystyczne organizacje chciałyby, aby Bruksela prywatne lotnictwo zdelegalizowała. – Myślę, że do takiego absurdu nie dojdzie, gdyż zbyt dużo poważnych osób korzysta z lotów biznesowymi odrzutowcami – stwierdził w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Andrzej Kisiel, prezes AMC Aviation, firmy, która jest liderem w Polsce rynku wynajmu samolotów odrzutowych.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Prezes Enter Aira w rozmowie ze mną wskazał, że „Bruksela zabija lotnictwo”. Zgodzi się Pan z Grzegorzem Polanieckim?

Andrzej Kisiel, prezes AMC Aviation: W pełni popieram te słowa prezesa Polanieckiego. Największy problem polega na zapisach „Zielonego Ładu” – musimy płacić za emitowany ślad węglowy, który wytwarzają samoloty startujące i lądujące w Europie, podczas gdy linie lotnicze spoza strefy nie muszą ponosić takich kosztów. Musimy sobie wyliczać emitowany ślad węglowy, potem jesteśmy podawani audytom itd.

Cała ta sytuacja jest ogromnym nieporozumieniem. Ja rozumiem, że trzeba jakiś podatek zapłacić, żeby ratować nasze środowisko naturalne, ale osobiście uważam, że obrana droga jest zła i szkodzi prywatnym biznesom, które są motorami napędowymi gospodarki.


fot. AMC Aviation

Nawet branża tekstylna wytwarza więcej dwutlenku węgla niż lotnictwo.

Oczywiście, że tak, ale to podmioty lotnicze muszą udowadniać, że nie są tym złym, który truje Ziemię. Proszę zauważyć, że dziś koszt jednostki umarzania CO2 jest nieznany, gdyż jest to giełdowa wartość. Dzisiaj może być 60 euro, lecz jutro już 80 euro. To jest duży problem, bo jeżeli wprowadza się jakiś podatek, to powinien on być stały i przewidywalny.

Nie jesteśmy w stanie ocenić, ile w przyszłym roku będziemy płacić za emitowany dwutlenek węgla. Kupujemy prawa do emisji, lecz to jest loteria: raz jest taniej, raz jest drożej, nie możemy dokładnie oszacować kosztów tego przepisu prawnego.


fot. AMC Aviation

Nie obawia się Pan, że Unia Europejska pod naporem antylotniczego lobby zdelegalizuje m.in. prywatne lotnictwo?

Myślę, że do takiego absurdu nie dojdzie, gdyż zbyt dużo poważnych osób korzysta z lotów biznesowymi odrzutowcami. Tak podróżują przecież przedstawiciele Komisji Europejskiej. Obawiam się jednak, że na naszą branżę nałożone zostaną kolejne ograniczenia, większe podatki. General Aviation, jak i komercyjnych ruchu nie wymrze śmiercią naturalną, lecz rynek się zmieni, zmniejszy, gdyż wiele podmiotów nie będzie w stanie dalej prowadzić rentownej działalności.

Jeśli ktoś kupuje samolot za 60-80 mln dolarów na własne potrzeby, to poradzi sobie z każdym dodatkowym ograniczeniem. Ale przewoźnicy, tacy jak my, będą mieli większy problem, gdyż my żyjemy z charteru samolotów. Jeśli ceny drastycznie urosną, to nasi klienci nie będą chcieli płacić zaporowych cen za nasze usługi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DHL Express buduje nowe centrum serwisowania samolotów w Europie

Biznes i przemysł

DHL Express buduje nowe centrum serwisowania samolotów w Europie

DHL Express 20 sierpnia 2024

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Biznes i przemysł

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Mateusz Kieruzal 19 sierpnia 2024

AMC Aviation: Prywatne loty po Polsce? Niszowy rynek

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Decyzja polskiego sądu w sprzeczności z prawem UE

Prawo i polityka

Miliony euro na uprawnienia do emisji. Duży wzrost cen lotów z Polski?

Prawo i polityka

Polskie linie VIP odebrały pierwszego Praetora 600

Pasażer i linie lotnicze

Polskie linie VIP odebrały pierwszego Praetora 600

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2024

Zobacz również:

DHL Express buduje nowe centrum serwisowania samolotów w Europie

Biznes i przemysł

DHL Express buduje nowe centrum serwisowania samolotów w Europie

DHL Express 20 sierpnia 2024

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Biznes i przemysł

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Mateusz Kieruzal 19 sierpnia 2024

AMC Aviation: Prywatne loty po Polsce? Niszowy rynek

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Decyzja polskiego sądu w sprzeczności z prawem UE

Prawo i polityka

Miliony euro na uprawnienia do emisji. Duży wzrost cen lotów z Polski?

Prawo i polityka

Polskie linie VIP odebrały pierwszego Praetora 600

Pasażer i linie lotnicze

Polskie linie VIP odebrały pierwszego Praetora 600

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5