Partner serwisu
Prawo i polityka

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
American Airlines ceł płacić nie zamierzają
fot. RDU Airport
Wojna handlowa dodatkowo zakłóca działalność przewoźników – American Airlines już redukują prognozowane zyski. Operator z „wielkiej trójki” ceł za nowe samoloty płacić nie zamierza. – To nie ma sensu – wskazuje Robert Isom, dyrektor generalny American Airlines.

Wojna celna nabiera coraz większych rumieńców, a skutki napięć w międzynarodowym handlu zaczyna odczuwać branża lotnicza, która jest immanentną częścią światowej gospodarki, gdyż zapewnia szybkość transferu dóbr i osób. Niepokój na rynkach jest efektem wprowadzenie ceł przez nową administrację Stanów Zjednoczonych Ameryki. W efekcie stosunki Waszyngtonu z Pekinem są bardziej napięte.

Do tej pory największy wpływ ceł na sektor lotniczy widoczny był w Chińskiej Republice Ludowej – Pekin wydał zakaz zakupu i odbioru samolotów amerykańskiej produkcji, a chińskie linie lotnicze do „prawa” się już zastosowały. Juneyao Airlines wstrzymały odbiór B787, Xiamen Airlines zrezygnowały z odbioru B737 MAX 8, a China Southern Airlines nie sprzedadzą 10 B787-8, gdyż niemożliwy jest zakup nowych, większych „Liniowców Marzeń”.

To, że zakup samolotów będzie droższy, było pewne – na wzrost cen jednostkowych boeingów, jeszcze przed oficjalną implementacją ceł, zwracał uwagę dyrektor generalny AerCap. Tylko Dreamlinery podrożały o prawie 40 milionów dolarów. Wpływ ceł zaczyna doskwierać także amerykańskim przewoźnikom, w tym „wielkiej trójce”, która musi mierzyć się nowym „bólem głowy”, kiedy w ostatnim czasie linie lotnicze były beneficjentem fali silnego popytu na podróże lotnicze, zwłaszcza na trasach transatlantyckich.

Ceł za import samolotów Airbusa płacić nie zamierzają Delta Air Lines. W podobnym tonie wypowiada się kierownictwo American Airlines. Operator, z siedzibą w teksańskim Forth Worth, wskazuje, że „samoloty już są zbyt drogie”. – Nie będziemy płacić za samoloty więcej. To nie ma sensu – zapowiedział Robert Isom, dyrektor generalny American Airlines, w tracie prezentacji kwartalnych wyników. Amerykański operator zapowiedział nie przerzuci zwiększonych kosztów prowadzonej działalności na pasażerów.

Isom do innych branżowych dyrektorów, którzy wzywali do wyeliminowania taryf związanych z lotnictwem. – Warunki ekonomiczne gwałtownie się zmieniły, co osłabiło popyt na podróże i wywarło presję na wyniki finansowe [w pierwszym kwartale, od red.] – wyznał prezes American Airlines. Gorsze niż prognozowane będą wyniki za drugi kwartał. Przychody operatora w 2024 roku przekroczyły barierę 54 mld dolarów, lecz rosnące koszty operacyjne sprawiły, że wypracowany zysk netto wyniósł „zaledwie” 846 mln dolarów. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Waszyngton: Katastrofa samolotu American Airlines i wojskowego śmigłowca

Pasażer i linie lotnicze

Waszyngton: Katastrofa samolotu American Airlines i wojskowego śmigłowca

Redakcja 30 stycznia 2025

American Airlines: „Jedynie” 846 mln dolarów zysku netto w 2024

Biznes i przemysł

American Airlines wstrzymują rekrutację nowych pilotów

Pasażer i linie lotnicze

Powrót giganta do Skandynawii. Kopenhaga zyskała loty do Filadelfii

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines pokazały w Hamburgu wnętrza A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Waszyngton: Katastrofa samolotu American Airlines i wojskowego śmigłowca

Pasażer i linie lotnicze

Waszyngton: Katastrofa samolotu American Airlines i wojskowego śmigłowca

Redakcja 30 stycznia 2025

American Airlines: „Jedynie” 846 mln dolarów zysku netto w 2024

Biznes i przemysł

American Airlines wstrzymują rekrutację nowych pilotów

Pasażer i linie lotnicze

Powrót giganta do Skandynawii. Kopenhaga zyskała loty do Filadelfii

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines pokazały w Hamburgu wnętrza A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5