Linie American Airlines dokonały konwersji 23 posiadanych opcji zakupu na samoloty z rodziny B737 MAX i zamówiły kolejne 23 boeingi B737-8. Przewoźnik planuje wykorzystać kolejne opcje na siedem MAX-ów pod koniec tego roku. Wedle zapowiedzi przewoźnika, to wynik pozytywnego rozwoju i zysków całej grupy American.
Jak poinformował przewoźnik w komunikacie giełdowym, połowa z 30 nowo potwierdzonych odrzutowców zostanie dostarczona w 2023 r., a kolejne w 2024 r. W oparciu o najnowszy plan dostaw przewoźnika, według stanu na 30 września 2021 r., American odbierze 27 B737-8 w 2023 r. i 21 w 2024 r. W 2022 r. przewoźnik nie planuje odbioru żadnego B737 MAX. Po wykorzystaniu opcji na dodatkowych siedem egzemplarzy, liczba zamówionych B737 MAX przez American wzrośnie do 130.
Mimo, że linia zwiększa portfel zamówień na wąskokadłubowe samoloty Boeinga, to odroczyła dostawy niektórych B787-9, które pierwotnie miały rozpocząć się w styczniu 2023 r., do czwartego kwartału 2023 r. i będą kontynuowane do końca 2027 r. Po wprowadzeniu korekt American Airlines planuje odebrać w 2023 r. tylko cztery B787-9.
Wrześniowy plan dostaw przewoźnika przewidywał wprowadzenie 10 B787 w 2022 r. i 11 w 2023 r., choć liczby te obejmują także B787-8. Wszystkie dostawy B787 zostały wstrzymane od
maja oraz
lipca 2021 r. z powodu problemów z jakością produkcji.
Flota American Airlines składa się z 903 samolotów: 133 airbusów A319, 48 A320, 218 A321, 46 A321neo, 303 boeingów B737-800, 42
B737 MAX 8, 47 B777-200, 20 B777-300ER, 24 B787-8 oraz 22 B787-9 Dreamliner. Linia oczekuje na dostawę 205 samolotów: 24 airbusów A321neo, 50 A321XLR, 88 boeingów 737 MAX 8, 13 B787-8 oraz 30 B787-9.