Amsterdamski port lotniczy Schiphol wprowadzi kolejne ograniczenie. Jak dowiedział się Rynek Lotniczy pasażerowie będą mogli przewozić bagaż rejestrowany o maksymalnej wadze 15 kilogramów. Działanie zarządu lotniska podyktowane jest ochroną zdrowia pracowników handlingu. Na przewoźników nieprzestrzegających nowej zasady, nakładane będą kary finansowe.
Lotnisko w Amsterdamie stało się „ikoną” problemów, z jakimi musiała zmierzyć się europejska branża lotnicza, w momencie, gdy nałożone wcześniej, w związku z pandemią wywołaną koronawirusem SARS-CoV-2, zostały przez rządy poszczególnych państw zniesione. W wyniku nastania pandemii ruch lotniczy drastycznie się załamał, osiągając rekordowo niskie wyniki, a zarówno linie lotnicze, jak i lotniska zwolniły dziesiątki tysięcy pracowników.
Zniesienie obowiązywania pandemicznych restrykcji i ponowne otwarcie granic spowodowało gwałtowny wzrost popytu na loty międzynarodowe. Wielkie europejskie porty lotnicze, takie jak Amsterdam-Schiphol, Frankfurt, Londyn-Heathrow stały się nie wydolne w obsłudze zaplanowanych przez linie operacji lotniczych. Co gorsze, dziesiątki tysięcy podróżnych, z powodu braku wystarczającej liczby pracowników, nie zdążyło na swoje loty, gdyż w strefach kontroli bezpieczeństwa tworzyły się gigantyczne kolejki.
W mediach społecznościowych można było zobaczyć, że w porcie w stolicy Niderlandów zalega tysiące bagaży, które nie zostały załadowane do odlatujących samolotów lub przyleciały rejsem późniejszym niż podróżny. Do tej pory lotniska borykają się z problemem w zatrudnieniu nowego personelu. Nowi pracownicy chcą zarabiać więcej niż oferują porty czy firmy handlingowe. W związku z tym, zarząd Schiphol postanowił wprowadzić kolejne ograniczenie.
Jak dowiedział się Rynek Lotniczy zarząd portu Schiphol wprowadzi limit maksymalne wagi przewożonego w luku bagażu rejestrowanego. Jak przekazał nam dyrektor generalny jednych z europejskich linii lotniczych latających do i z Amsterdamu, przewoźnicy zostaną zmuszeni do dokładnego sprawdzenia przewożonego przez pasażerów bagażu rejestrowanego, gdyż w innym wypadku, na linie będą nakładane kary finansowe. Nowe przepisy być wiązać przewoźników od jesieni tego roku. Pasażer będzie mógł nadać bagaż o maksymalnej wadze wynoszącej zaledwie 15 kilogramów. Jak wskazał na prezes europejskiego przewoźnika, zarządu portu w Amsterdamie wprowadzanie nowego przepisu argumentuje pogarszającym się zdrowiem pracowników handlingu.
Jeśli linie latają do i z Amsterdamu oferując tylko połączenie point-to-point, a z lotów korzystają pasażerowie podróżujący w celach biznesowych, czy latający na weekendowy city-break urlopowicze, nowy przepis nie będzie problemem, gdyż tacy pasażerowie zwykle podróżują tylko z bagażem podręcznym. W przypadku linii oferujących połączenia transferowe, pojawi się duży problem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.