Podczas ostatniego spotkania dotyczącego kolejnych sezonowych aktualizacji symulatora lotu Microsoft Flight Simulator (MFS), twórcy ujawnili kilka ciekawych informacji. W lutym w wersji symulatora na PC, a w marcu na Xbox Series X|S pojawi się duma ukraińskiego lotnictwa - samolot Antonow An-225 "Mrija".
An-225 znów poleci
Kilka dni temu linie Antonov Airlines ujawniły, że podpisały umowę z Microsoftem na wprowadzenie Antonowa An-225 do Microsoft Flight Simulator. Wydaje się, że samo pojawienie się dodatkowego samolotu może mieć również szczytny cel. Maszyna ma być sprzedawana za równowartość 19,99 dolarów amerykańskich (ok. 87 zł). Według informacji w obecnej sytuacji wszelkie zyski ze sprzedaży zawartości do pobrania (DLC) zostałyby wysłane na Ukrainę w celu sfinansowania projektu odbudowy zniszczonego An-225.
Kiedy premiera?
Nowy samolot w symulatorze lotu MFS pojawi się dokładnie 27 lutego - czyli w 1. rocznicę zniszczenia An-225, maszyna otrzyma drugie, wirtualne życie.
Przed rozpoczęciem rosyjskiej agresji na Ukrainę Antonow Airlines praktycznie jako jedyne na świecie świadczyły wyspecjalizowane usługi transportu ciężkiego oraz ponadgabarytowego frachtu lotniczego. Przerwanie operacji tego przewoźnika związanego z Biurem Konstrukcyjnym Antonowa powoduje, iż na rynku lotniczym powstaje niemożliwa obecnie do zapełnienia luka. Zniszczony An-225 Mrija był jedynym latającym samolotem tego typu.
Największy samolot świata
Antonow An-225, największy samolot we flocie przewoźnika, który powstał w jednym egzemplarzu, podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 wykonał kilka spektakularnych lotów z ładunkami pilnej potrzeby. Mrija w kwietniu 2020 roku pojawiła się w Warszawie ze sprzętem medycznym z Chin. Po raz ostatni samolot gościł w naszym kraju w styczniu 2022 roku, lądując na lotnisku w Rzeszowie.
Transportowy antonow An-225 jest jednym z największych samolotów w historii i największym samolotem używanym komercyjnie. Po raz pierwszy został oblatany w 1988 r., i przez wiele lat był wykorzystywany przez Antonov Airlines do przewożenia ponadgabarytowych ładunków. Pierwotnie samolot zaprojektowano w celu przenoszenia wahadłowca kosmicznego Buran oraz części rakiety Energia, jednak z uwagi na zaniechanie programu Buran, nie używano go dłużej w tym celu.
Mrija była napędzana sześcioma silnikami ZMKB Ivchenko-Progress D-18, a jej maksymalna masa startowa wynosiła 640 ton – ok. dziewięciokrotnie więcej niż boeinga 737 czy airbusa A320. Samolot miał 84 m długości, a jego rozpiętość skrzydeł wynosiła 88,4 m. Sama ładownia miała długość 43,35 m i szerokość 6,4 m przy wysokości 4,4 m. Prędkość przelotowa samolotu wynosiła 800 km/h, a maksymalny zasięg 15,4 tys. km, który przy maksymalnym obciążeniu spadał do 4,5 tys. km.
An-225 był obsługiwany przez załogę składającą się z 6 osób.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.