W mijającym tygodniu linia All Nippon Airways odebrała pierwszego airbusa A380. SuperJumbo jest już w Tokio, ale w pierwszy rejs do Honolulu wyruszy dopiero 24 maja br. W kolejnym artykule o A380 linii ANA przyjrzyjmy się bliżej produktowi pokładowemu jaki japoński przewoźnik zaproponuje pasażerom, m.in. nowości w klasie ekonomicznej "ANA COUCHii".
SuperJumbo o oznaczeniu MSN262, rejestracji JA381A i malowaniu Flying Honu jest pierwszym z trzech, który został dostarczony japońskiej linii. W Tuluzie podczas dostawy była obecna również redakcja Rynku Lotniczego. Maszyny zabiorą na pokład 520 pasażerów w konfiguracji czerech klas podróży: ośmiu w klasie pierwszej, 56 w klasie biznes, 73 w klasie premium oraz 383 w klasie ekonomicznej. We Francji przewoźnik pokazał raz jeszcze tylko grafiki nowego pokładu, nie zaprezentował go również po przylocie do Tokio. Według informacji podanej przez przewoźnika dopiero 21 maja, na trzy dni przed pierwszym lotem, nastąpi oficjalna prezentacja wnętrza A380. SuperJumbo japońskiej linii będą latać od 24 maja br. na popularnej trasie turystycznej z Tokio do Honolulu. Rejsy najnowszym samolotem we flocie będą obsługiwane cztery razy w tygodniu, a po dostawie kolejnej maszyny, od 1 lipca A380 zobaczymy w Honolulu w poniedziałki, środy, piątki i niedziele aż dwa razy dziennie. Warto dodać, że na Hawajach co roku wakacje spędza 1,5 mln Japończyków. ANA, dzięki wprowadzeniu na tę trasę airbusów A380, znacząco zwiększy swój rynkowy udział na tej trasie, który obecnie wynosi ok. 13 proc.
A380 zorientowany na ruch turystyczny i biznesowyPo debiucie na trasie Tokio – Honolulu A380 będzie drugim typem samolotu we flocie ANA, który będzie oferował klasę pierwszą. Ta na pokładzie A380 All Nippon będzie składać się z ośmiu kabin w konfiguracji 1-2-1 i będzie się nieco różnić od pierwszej klasy w samolotach B777-300ER. Podążając za nowym trendem w kabinach premium, fotele w klasie pierwszej ANA, które zmienimy w płaskie łóżko o długości 205 cm i szerokości 65 cm, będą stanowić zamknięte apartamenty z przesuwanymi drzwiami zapewniającymi maksymalną prywatność. W 56-osobowej kabinie klasy biznes, znajdującej się bezpośrednio za kabiną pierwszej klasy na górnym pokładzie, znajdą się fotele Zodiac Aerospace podobne do tych, które były oferowane przez innych członków Star Alliance, czyli model Polaris, które zmienimy w płaskie łóżko o długości 198 cm i szerokości 54 cm. Każdy fotel będzie oferować bezpośredni dostęp do przejścia (1-2-1), zamykaną częściowo przestrzeń pasażerską zapewniającą większą prywatność. Przestrzeń pasażerska w klasie biznes będzie o 40 proc. większa, pojawią się także większe ekrany mające 18 cali przekątnej, zasilanie PC/USB oraz WiFi. Kabina klasy premium znajduje się na górnym pokładzie, bezpośrednio za klasą biznesową. 73 fotele klasy premium będą rozmieszczone w standardowej konfiguracji 2-3-2 i będą miały 38-calowe odstępy między rzędami, 15-calowe monitory i rozkładane fotele.
Podczas gdy najwyższy pokład samolotu to wyłącznie klasy premium, niższy będzie skoncentrowany na klasie ekonomicznej. Przy 34-calowym odstępie między rzędami, A380 ANA zaoferuje jeden z najbardziej przestronnych produktów ekonomicznych na świecie. Kabina z 383 siedzeniami zostanie rozmieszczona w konfiguracji 3-4-3 i zajmie cały niższy pokład. Warta odnotowania jest tylna część kabiny klasy ekonomicznej, która zaoferuje nowy produkt linii ANA, ANA COUCHii. Aby zwiększyć komfort pasażerów w siedmiu ostatnich rzędach klasy ekonomicznej zainstalowano także rozkładane do pozycji leżącej fotele. Chodzi o produkowany przez Recaro model Skycouch. Model ten w 2011 roku otrzymał nagrodę APEX dla najlepszego rozwiązania polepszającego komfort pasażerów. Fotele w zewnętrznych rzędach mają specjalne elementy, które po rozłożeniu tworzą całkowicie płaską powierzchnię i nie pozostawiają przerwy za poprzednim rzędem siedzeń. W ten sposób powstaje "łóżko" dla dwóch dorosłych osób lub dla podróżującej rodziny.
Nowy, duży salonik biznesowy w Honolulu Warte odnotowania jest to, że ANA kończy także przygotowanie nowego salonu biznesowego na międzynarodowym lotnisku w Honolulu zgodnie z wprowadzoną koncepcją "ANA HAWAii". Nowy salon zostanie otwarty wiosną 2019 r. (prawdopodobnie pod koniec kwietnia), co uczyni go największym salonem biznesowym na lotnisku, obejmującym ANA SUITE LOUNGE i ANA LOUNGE. Nowy projekt salonu odzwierciedla połączenie esencji japońskiej i hawajskiej, więc odwiedzający pasażerowie mogą zanurzyć się w relaksujących Hawajach przed podróżą do swojego domu w Japonii, podczas gdy osoby, dla których Hawaje to rodzinne strony, będą mogły się zrelaksować w atmosferze ciepła japońskiej gościnności.
Salon będzie zlokalizowany na trzecim piętrze Terminalu 2, nad bramą C4. Ci pasażerowie ANA, którzy wchodzą do saloniku z poziomu bramki C4, która znajduje się na drugim piętrze, będą mogli uzyskać bezpośredni dostęp do samolotu. Pasażerowie wchodzący na pokład górny samolotu nie będą musieli martwić się opuszczeniem salonu. Zamiast tego mogą się zrelaksować i cieszyć każdą chwilą w salonie. ANA zaprojektowała ten unikalny salon, aby zaspokoić potrzeby jego pasażera. Ponieważ Hawaje są uwielbiane przez wiele japońskich rodzin i są popularnym miejscem na rodzinne wakacje, w ANA LOUNGE znajdzie się część rodzinna, gdzie rodzice mogą się zrelaksować z dziećmi.
Ponadto, gdy goście wejdą do salonu, będą otoczeni elementami wizualnymi, w tym japońskim tradycyjnym kasetonowym sufitem, stworzonym z hawajskiego drewna. ANA SUITE LOUNGE będzie miała ekskluzywną i spokojną atmosferę, w której pasażerowie będą mogli się zrelaksować, a ANA LOUNGE dynamicznie przedstawi projekt morza, nieba i drzew symbolizujących hawajską naturę na podłodze, ścianach i sufitach. ANA będzie nadal oferować klientom możliwości poznawania nowych aspektów Hawajów i zachwycać ich nowymi ekscytującymi doświadczeniami z FLYING HONU.