Kolejny A380 dla All Nippon Airways (ANA) opuścił lakiernię Airbusa w Hamburgu. SuperJumbo o oznaczeniu MSN266 jest ostatnim z trzech, który w maju zostanie dostarczony do japońskiej linii.
Ostatni A380 do dostawy
Samolot przeszedł szereg testów naziemnych, a także wykonał pierwsze loty techniczne. W Hamburgu maszyna otrzymała pełne malowania, a wkrótce rozpocznie się montaż wnętrza kabiny. Specjalne malowanie zajęło aż 21 dni i pracowało przy nim 120 osób, którzy zużyli 3300 litrów farb.
Przewoźnik odebrał swego pierwszego A380 w marcu 2019 r., a drugiego w maju 2019 r. Najnowszy trzeci egzemplarz ma dołączyć do dwóch latających A380 ANA na trasie Tokio - Honolulu w lipcu br. ANA lata obecnie między Tokio a Honolulu 10 razy w tygodniu airbusem A380; natomiast boeingi 777-300ER obsługują pozostałe cztery loty tygodniowo, które finalnie zostaną zastąpione A380. Maszyny zabierają na pokład 520 pasażerów w konfiguracji czerech klas podróży: ośmiu w klasie pierwszej, 56 w klasie biznes, 73 w klasie premium oraz 383 w klasie ekonomicznej.
Flying Honu
Samoloty A380 linii ANA otrzymały specjalne malowanie nazwane "Flying Honu", przedstawiające postać żółwia morskiego. Na każdym z trzech SuperJumbo namalowana jest inna żółwia postać. Niebieski żółw nazwany Lani reprezentuje błękitne niebo, szmaragdowy nazwany Kai symbolizuje ocean, a z kolei pomarańczowy Ka La bierze swą nazwę od hawajskiego słowa oznaczającego zachód słońca. Więcej na temat airbusów A380 linii ANA można przeczytać w naszych artykułach "
ANA odebrała pierwszego airbusa A380 (zdjęcia)" oraz "
ANA: Nowa jakość w podróżach na Hawaje".
Obecnie flota linii ANA składa się z 240 samolotów: trzech airbusów A320, 10 A320neo, czterech A321, 11 A321neo, dwóch A380, 47 boeingów B737NG, 35 B767-300ER, 20 B777-200ER, 35 B777-300ER, dwóch B777F oraz 71 Dreamlinerów: 36 B787-8, 33 B787-9 i dwóch B787-10.