AnimaWings rozpoczyna wcześniej zapowiadane odbiory airbusów A220-300. 13 grudnia w Mirabel w Kanadzie Airbus przekazał grupie pierwszego z sześciu airbusów A220, które zwiększą i odmłodzą jej flotę. Samolot jest leasingowany of firmy Azorra Aviation i posiada pełną klasę biznes.
Pierwszy airbus A220-300 zbudowany dla AnimaWings, to samolot o numerze seryjnym MSN 55316 i rejestracji YR-CHR. To pierwsza z sześciu maszyn A220 jakie dotrą do rumuńskiego przewoźnika. A220 zabiera na pokład 137 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 125 w ekonomicznej (2-3). Samolot jest leasingowany od firmy AzorrA Aviation i został przebazowany w dniach 13-14 grudnia br. z kanadyjskiego Mirabel (YMX) do Bukaresztu (OTP) z międzylądowaniem w Rejkiawiku (KEF).
- Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą firmą w Rumunii, która posiada w swojej flocie tak nowoczesne i przestronne samoloty, idealnie dopasowane do naszej wizji inteligentnej kosztowo firmy. Planujemy być operatorem lotniczym, który łączy wszystkie główne miasta w kraju z najważniejszymi miejscami docelowymi w Europie i na świecie, a te samoloty, których specjalne konfiguracje zostały zaprojektowane dla AnimaWings, zapewnią pełny komfort naszym pasażerom, będąc symbolem szacunku dla podróżnych, który nas wyróżnia - powiedział Marius Pandel, główny udziałowiec AnimaWings.
Pierwszą trasą AnimaWings obsługiwaną przez nowe airbusy A220 będą loty z Bukaresztu do Dubaju. Pierwszy z nich został zaplanowany na 27 grudnia br.
- Ta pierwsza dostawa A220 do AnimaWings stanowi kolejny kamień milowy dla programu A220, ponieważ rumuńska linia lotnicza stanie się 10. operatorem A220 w Europie, pokazując ciągłą ekspansję programu. Dzięki innowacyjnym funkcjom kabiny A220, pasażerowie AnimaWings będą cieszyć się doskonałymi wrażeniami z lotu. Co więcej, jako samolot najnowszej generacji, A220 zapewnia o 25% niższą emisję CO2 na miejsce w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Dziękujemy zarówno Azorra, jak i AnimaWings za zaufanie - powiedział Benoît Schultz, dyrektor generalny Airbus Canada.
Rumuński przewoźnik zamierza operować z czterech rumuńskich miast Bukareszt, Jassy, Kluż-Napoka oraz Oradea, oferując rejsy do Dubaju, Larnaki, Marakeszu, Nicei, Paryża czy
Sztokholmu. Latem 2025 r. dołączą do nich loty czarterowe organizowane dla lokalnych touroperatorów do miejsc turystycznych w Grecji, Turcji, Hiszpanii czy Portugalii.
Według zapowiedzi przewoźnika, drugi A220 zostanie dostarczony do końca 2024 r., a w pierwszym kwartale 2025 r. AnimaWings spodziewa się również dostawy dwóch używanych samolotów A320neo.
Flota linii Flota AnimaWings składa się aktualnie z dwóch airbusów; jednego A320, który zostanie zwrócony do linii Aegean Airlines, oraz jednego A220-300.
Przewoźnik oczekuje na dostawę 11 samolotów: pięciu airbusów A220-300 oraz sześciu A320neo.
Rodzina A220Do tej pory A220 przewiozły na pokładach ponad 99 milionów pasażerów na 822 obsługiwanych trasach. Na koniec listopada br. zamówionych było 898 maszyn A220: 97 A220-100 oraz 801 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 379 samolotów tego typu do 20 linii lotniczych: 67 A220-100 oraz 312 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (73),
airBaltic (49) oraz
Air France (40).
Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny.