Linie lotnicze Asiana Airlines w najbliższym sezonie letnim nie będą wykorzystywać do realizacji rejsów pasażerskich dwupokładowych airbusów A380 – donosi serwis "Simple Flying".
Super Jumbo w malowaniu południowokoreańskiego przewoźnika miały już wiosną bieżącego roku obsługiwać
długodystansowe połączenia z Seulu do Frankfurtu nad Menem i Los Angeles. Na razie jednak postanowiono opóźnić takie rozwiązanie. Wcześniej na podobny ruch zdecydowały się British Airways. Narodowy przewoźnik Wielkiej Brytanii przełożył niedawno wdrożenie czterosilnikowych gigantów na rejsach do Dallas w Teksasie.
Wystarczą na razie A350-900Asiana Airlines obsłużą dłużej międzykontynentalne połączenia do Kalifornii oraz niemieckiej Hesji z pomocą mniejszych airbusów A350-900. Każdy z tych odrzutowców, które miały być zastąpione na tych trasach przez dwupokładowe A380, może zabrać na pokład 311 podróżnych, czyli o 37 proc. mniej niż największe samoloty pasażerskie świata.
Ucierpi zwłaszcza oferowanie w klasie biznes, w której Super Jumbo gwarantuje 60 proc. więcej takich foteli niż dwusilnikowy A350-900. Niemniej wydaje się to rozsądnym posunięciem w momencie wzrostu zakażeń wariantem omikron koronawirusa SARS-CoV-2 oraz spadkiem popytu na podróże lotnicze związanym z niepewnością dotyczącą kwarantanny i restrykcji po przylocie do wybranego kraju.
Bardziej realna jesieńA380 mają powrócić na trasach do Frankfurtu nad Menem i Los Angeles dopiero po koniec października, zgodnie z najnowszą korektą harmonogramu. Niewykluczone są jednak kolejne zmiany.
Asiana Airlines mają w swojej flocie sześć czterosilnikowych A380. Wszystkie Super Jumbo linii lotniczych z Korei Południowej zaparkowane są w porcie Seul-Inczon. Ich średni wiek to niespełna siedem lat. Odrzutowce oferują 495 miejsc, czego 417 w klasie ekonomicznej i 66 w biznes. Ponadto zaaranżowanych jest tuzin "apartamentów biznesowych" w układzie 1-2-1, podobnie jak w maszynach Emirates.
Pierwszy z największych samolotów pasażerskich świata, oznaczony rejestracją HL7625, wzmocnił flotę Asiana Airlines w maju 2014 roku. Kolejny (HL7626) przybył w czerwcu tego samego roku, dwa kolejne (HL7634 i HL7635) w 2015 roku, a ostatnie dwa (HL7640 i HL7641) w 2016 roku. Komercyjnie przewoźnik z Korei Południowej wykorzystał A380 po raz pierwszy na rejsach do Hongkongu i portu Tokio-Narita. Później Super Jumbo w tym malowaniu pojawiły się także w Bangkoku i Osace, zanim zaczęły operować na dłuższych trasach.