Dla tych którzy chcieliby jeszcze polecieć klasycznym boeingiem B767-300 jest dobra wiadomość. Asiana Airlines przedłuża użytkowanie swojego ostatniego B767-300 do 31 maja 2025 r. czyli o dwa miesiące dłużej niż pierwotnie zaplanowano. Samolot będzie obsługiwał dwa loty dziennie na trasie Seul Gimpo - Czedżu do końca maja - poinformował lotniczy portal AeroRoutes.
Jak informowaliśmy w połowie lutego br., wraz z rozpoczęciem integracji linii
Asiana Airlines z Korean Air skład floty tej pierwszej ulegnie zmianie. W rezultacie fuzji, Asiana wycofa pod koniec maja jednego ze swoich najstarszych samolotów - ostatniego i jedynego boeinga 767-300 w wersji bez zwiększonego zasięgu (ER).
Teraz wiemy, że to 31 maja 2025 r. będzie ostatnim dniem, w którym Asiana Airlines będzie obsługiwać boeinga 767-300 na trasie Seul Gimpo - Dżedżu, kończąc tym samym ponad dwie dekady obsługiwania tej krajowej trasy przez ten konkretny typ samolotu. Na wspomnianej trasie będzie dwa razy dziennie według rozkładu (czasy lokalne):
- OZ8925 GMP 08.25 – 09.40 CJU (1234567)
- OZ8920 CJU 10.30 – 11.45 GMP (1234567)
- OZ8947 GMP 12.30 – 13.45 CJU (1234567)
- OZ8944 CJU 14.30 – 15.45 GMP (1234567)
Przez 24 lata B767 przewoziły pasażerów między lotniskiem Gimpo w Seulu a wyspą Dżedżu. Wycofanie to odzwierciedla także ciągłą presję na linie lotnicze, aby obsługiwały loty bardziej oszczędnymi samolotami. Podczas gdy boeing 767-300 był koniem roboczym Asiany na tej trasie, to jego czas się skończył. Pasażerowie na tej intensywnie uczęszczanej krajowej trasie zobaczą od czerwca nowy typ samolotu - airbusa A330-300.
Ostatni na świecie pasażerski 767-300Ten ostatni B767 we flocie Asiany posiada rejestrację HL7528 i został dostarczony przewoźnikowi jako fabrycznie nowy we wrześniu 1999 r. Maszynę napędzają dwa silniki Generał Electric GE CF6-80C2B2F. Na pokłada zabiera 290 miejscami w konfiguracji jednoklasowej ekonomicznej. Pomimo takiej konfiguracji, ma przyjemny układ pokładu 2-3-2, z grubymi, staromodnymi i wygodnymi fotelami. To na pewno pomaga w zachowaniu retro charakteru samolotu. Na pokładzie nie ma również systemu osobistej rozrywki pokładowej czy WiFi. Samolot także nie posiada wingletów.
Informacyjnie o 767-300Pierwszy na świecie samolot 767-300, niebędący wersją ER, został dostarczony prawie 39 lat temu linii Japan Airlines, a dokładniej w grudniu 1986 r. Była to pierwsza wydłużona wersja oryginalnego 767-200. W przeciwieństwie do znacznie bardziej wydajnego -300ER, -wersja 300 niestety nigdy nie zyskała popularności, bo wyprodukowano tylko 104 samoloty tego typu przed ich zakończeniem produkcji w 2000 r. Były one obsługiwane przez Air Algerie, Air China, Air Do, All Nippon Airways, Asiana, Delta Air Lines, Hawaiian Airlines, Japan Airlines, Kalitta, Orient Thai oraz Ryan International.