Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Asiana Airlines przekłada wycofanie ostatniego B767-300

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Asiana Airlines przekłada wycofanie ostatniego B767-300
Fot. H.Bin_Plane_PhotoOstatni z latających B767-300
Dla tych którzy chcieliby jeszcze polecieć klasycznym boeingiem B767-300 jest dobra wiadomość. Asiana Airlines przedłuża użytkowanie swojego ostatniego B767-300 do 31 maja 2025 r. czyli o dwa miesiące dłużej niż pierwotnie zaplanowano. Samolot będzie obsługiwał dwa loty dziennie na trasie Seul Gimpo - Czedżu do końca maja - poinformował lotniczy portal AeroRoutes.

Jak informowaliśmy w połowie lutego br., wraz z rozpoczęciem integracji linii Asiana Airlines z Korean Air skład floty tej pierwszej ulegnie zmianie. W rezultacie fuzji, Asiana wycofa pod koniec maja jednego ze swoich najstarszych samolotów - ostatniego i jedynego boeinga 767-300 w wersji bez zwiększonego zasięgu (ER).

Teraz wiemy, że to 31 maja 2025 r. będzie ostatnim dniem, w którym Asiana Airlines będzie obsługiwać boeinga 767-300 na trasie Seul Gimpo - Dżedżu, kończąc tym samym ponad dwie dekady obsługiwania tej krajowej trasy przez ten konkretny typ samolotu. Na wspomnianej trasie będzie dwa razy dziennie według rozkładu (czasy lokalne):

  • OZ8925 GMP 08.25 – 09.40 CJU (1234567)
  • OZ8920 CJU 10.30 – 11.45 GMP (1234567)
  • OZ8947 GMP 12.30 – 13.45 CJU (1234567)
  • OZ8944 CJU 14.30 – 15.45 GMP (1234567)
Przez 24 lata B767 przewoziły pasażerów między lotniskiem Gimpo w Seulu a wyspą Dżedżu. Wycofanie to odzwierciedla także ciągłą presję na linie lotnicze, aby obsługiwały loty bardziej oszczędnymi samolotami. Podczas gdy boeing 767-300 był koniem roboczym Asiany na tej trasie, to jego czas się skończył. Pasażerowie na tej intensywnie uczęszczanej krajowej trasie zobaczą od czerwca nowy typ samolotu - airbusa A330-300.

Ostatni na świecie pasażerski 767-300

Ten ostatni B767 we flocie Asiany posiada rejestrację HL7528 i został dostarczony przewoźnikowi jako fabrycznie nowy we wrześniu 1999 r. Maszynę napędzają dwa silniki Generał Electric GE CF6-80C2B2F. Na pokłada zabiera 290 miejscami w konfiguracji jednoklasowej ekonomicznej. Pomimo takiej konfiguracji, ma przyjemny układ pokładu 2-3-2, z grubymi, staromodnymi i wygodnymi fotelami. To na pewno pomaga w zachowaniu retro charakteru samolotu. Na pokładzie nie ma również systemu osobistej rozrywki pokładowej czy WiFi. Samolot także nie posiada wingletów.

Informacyjnie o 767-300

Pierwszy na świecie samolot 767-300, niebędący wersją ER, został dostarczony prawie 39 lat temu linii Japan Airlines, a dokładniej w grudniu 1986 r. Była to pierwsza wydłużona wersja oryginalnego 767-200. W przeciwieństwie do znacznie bardziej wydajnego -300ER, -wersja 300 niestety nigdy nie zyskała popularności, bo wyprodukowano tylko 104 samoloty tego typu przed ich zakończeniem produkcji w 2000 r. Były one obsługiwane przez Air Algerie, Air China, Air Do, All Nippon Airways, Asiana, Delta Air Lines, Hawaiian Airlines, Japan Airlines, Kalitta, Orient Thai oraz Ryan International.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Piotr Bożyk 13 kwietnia 2025

Alaska Airlines wycofały pierwszego wyprodukowanego B737-900

Biznes i przemysł

Azorra: Demontaż A220 po EgyptAir na części dla Delty

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Asiana Airlines wkrótce wycofają ostatniego B767-300

Pasażer i linie lotnicze

Asiana Airlines wkrótce wycofają ostatniego B767-300

Piotr Bożyk 15 lutego 2025

Asiana Airlines połączą Seul z Pragą. Rejsy już wiosną

Pasażer i linie lotnicze

Asiana Airlines wdrażają A380 na dwóch trasach

Pasażer i linie lotnicze

Asiana Airlines wdrażają A380 na dwóch trasach

Rafał Dybiński 30 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Piotr Bożyk 13 kwietnia 2025

Alaska Airlines wycofały pierwszego wyprodukowanego B737-900

Biznes i przemysł

Azorra: Demontaż A220 po EgyptAir na części dla Delty

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Asiana Airlines wkrótce wycofają ostatniego B767-300

Pasażer i linie lotnicze

Asiana Airlines wkrótce wycofają ostatniego B767-300

Piotr Bożyk 15 lutego 2025

Asiana Airlines połączą Seul z Pragą. Rejsy już wiosną

Pasażer i linie lotnicze

Asiana Airlines wdrażają A380 na dwóch trasach

Pasażer i linie lotnicze

Asiana Airlines wdrażają A380 na dwóch trasach

Rafał Dybiński 30 czerwca 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5