Linie lotnicze Asiana Airlines wdrożyły airbusy A380 do obsługi rejsów między Seulem i Bangkokiem - informuje "Air Journal". Dwupokładowy i czterosilnikowy największy samolot pasażerski świata pojawi się także na trasie między stolicą Korei Południowej i Los Angeles.
Asiana Airlines uziemiły wszystkie swoje Super Jumbo w marcu 2020 roku, tuż po wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, któa wywołała największy kryzys w historii światowego lotnictwa. Pękate giganty przewoźnika z Azji latały wcześniej do Frankfurtu nad Menem, Los Angeles i Sydney.
Podczas pandemii linie lotnicze z Korei Południowej organizowały jedynie "rejsy donikąd", których celem było utrzymanie certyfikacji pilotów A380.
Pod koniec ubiegłego roku przewoźnik z Seulu zapowiedział powrót Super Jumbo wiosną bieżącego roku, ale później pojawiły się informacje
o rezygnacji z tych planów.
Ostatecznie 25 czerwca A380 oznaczony rejestracją HL7625 wystartował do stolicy Tajlandii. Start rejsów z Seulu zaplanowano o godz. 19:30, a przylot do Bangkoku o godz. 23:10 lokalnego czasu. Rejs powrotny odlatuje o godz. 1:10 następnego dnia i dociera do Seulu o godz. 9:15. Trasa jest realizowana z pomocą Super Jumbo raz na dobę. Pozostałe trzy rotacje w tygodniu do Bangkoku są obsługiwane wąskokadłubowym A321neo.
Asiana Airlines zdecydowały się na wdrożenie kolejnego A380 do realizacji transpacyficznych rejsów do Los Angeles. Inaugurację zaplanowano na 1 lipca. Największy samolot pasażerski świata pojawi się na trzech z 14 zaplanowanych rotacjach do słynnego miasta Kalifornii. Wylot z Seulu zaplanowano w poniedziałki, środy i piątki o godz. 14:40. Przylot do Los Angeles przewidziano o godz. 10:20... tego samego dnia, ze względu na przekroczenie linii zmiany daty. Rejs powrotny wystartuje o godz. 12:40 i wyląduje w stolicy Korei Południowej o godz. 17:35 następnego dnia. Pozostałych jedenaście rotacji będzie obsługiwanych również szerokokadłubowych A350.
Linie lotnicze z Azji posiadają w swojej flocie sześć A380. Wszystkie Super Jumbo w malowaniu południowokoreańskiego przewoźnika były przez kilkanaście miesięcy zaparkowane w porcie Seul-Inczon. Ich średni wiek to nieznacznie ponad siedem lat. Dwupokładowe odrzutowce oferują podróżnym 495 miejsc, czego 417 w klasie ekonomicznej i 66 w biznes. Ponadto zaaranżowanych jest tuzin "apartamentów biznesowych" w układzie 1-2-1, podobnie jak w czterosilnikowych maszynach Emirates.