Atlas Air Worldwide Holdings zamówił dwa dodatkowe boeingi B777-200F, przejmując tym samym sloty zwrócone w tym roku przez linię Air Canada. Dostawy nowo zamówionych samolotów zaplanowane są na drugą połowę 2024 r. Dzięki nowemu zamówieniu flota powiększy się do 20 samolotów tego typu.
Przewoźnik zauważył, że potrzebna jest dodatkowa zdolność przewozowa, aby sprostać utrzymującemu się wysokiemu popytowi na transport lotniczy produktów e-commerce.
- Samoloty te pojawiają się w czasie, gdy liczba wycofywanych starszych szerokokadłubowych maszyn towarowych znacznie wzrośnie, a wprowadzenie nowych szerokokadłubowych samolotów cargo będzie ograniczone. Mamy wielu potencjalnych klientów zainteresowanych tymi frachtowcami i jesteśmy pewni, że będziemy w stanie zawrzeć z nimi długoterminowe umowy - powiedział dyrektor generalny Michael Steen.
Atlas Air przejął sloty na linii produkcyjnej po Air Canada, która zrezygnowała z
zamówienia na dwa samoloty B777F, swojego jedynego zobowiązania dla tego typu, we wrześniu 2023 r. w związku z pogorszeniem koniunktury na rynku przewozów towarowych w Kanadzie.
Flota grupy cargoFlota Atlas Air Worldwide, w skład w której wchodzą linie Atlas Air, Florida West International Airways, Global Supply Systems, Polar Air Cargo, Southern Air oraz Titan Aviation Holdings składa się ze 109 boeingów: ośmiu B737-800BCF, sześć B747-400, 35 B747-400F, 14 B747-8F, 28 B767-300F/ERF oraz 14 B777F. Na dostawę oczekuje sześć boeingów B777F.
B777FBoeing 777F Freighter jest obecnie najlepiej sprzedającym się frachtowcem Boeinga. Klienci z całego świata zamówili 321 B777F od programu samolotów ogłoszonego w 2005 r. W tym rekordowe zamówionych 45 samolotów w 2018 r. Boeing, lider na rynku samolotów towarowych, zapewnia ponad 90 proc. wyspecjalizowanej zdolności przewozowej frachtowców na całym świecie, w tym m.in. nowa produkcja i przebudowane frachtowce. Do tej pory do linii na całym świecie dostarczono 258 maszyn tego typu.