Partner serwisu
Biznes i przemysł

ATR: W 2024 r. duży wzrost sprzedaży i wypełnienie dostaw

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

ATR ogłosił wczoraj (12 lutego) wyniki za cały rok 2024. Pokazane dane wskazują na bardzo dobre rezultaty zarówno w segmencie sprzedaży jak i dostaw słynnych turbośmigłowców. Jak podkreśla producent, jego trajektoria wzrostu jest napędzana przez udane partnerstwa z obecnymi i nowymi klientami.

W 2024 r. ATR sprzedał 56 samolotów co oznacza wzrost o 40 proc. w porównaniu do 2023 r. Zamówienia składali zarówno dotychczasowi użytkownicy jak i nowi klienci, reprezentujący linie lotnicze oraz leasingodawców, co jest przykładem silnego popytu rynkowego na samoloty ATR. Dokładnie zamówiono 51 samolotów ATR 72-600 oraz pięć ATR 42-600, co zwiększa portfel zamówień producenta do ponad 150 maszyn. W 2024 r. azjatyccy przewoźnicy wykazali znaczne zaangażowanie w zakup nowych samolotów, ale ATR odnotował także nowe zainteresowanie ze strony kanadyjskiego Rose Air, który stał się przy tym pierwszym klientem z Kanady (launch customer) wprowadzającym na rynek najnowszą wersję -600 ATR-a.

- Przetrwaliśmy trudny rok 2024 i chcę podziękować wszystkim, od naszych klientów po moich współpracowników, którzy przyczynili się do tych wyników. W 2024 roku podwoiliśmy naszą podstawową ofertę wydajnych, niedrogich połączeń. Nasze wyniki pokazują, jak istotne są nasze samoloty dla naszych operatorów i ludzi na całym świecie, którzy chcą się łączyć w sposób zrównoważony - powiedziała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.



Dostawy były zgodne z zaplanowanym poziomem i utrzymały się na tych samych wartościach co w roku 2023 r. Łącznie ATR dostarczył 35 samolotów oraz posiadał jedną gotową maszynę do dostarczenia, spełniając tym samym wytyczne podane na początku roku. Patrząc w przyszłość, ATR spodziewa się, że rok 2025 będzie kolejnym rokiem stabilizacji lub z niewielkimi wzrostami, ponieważ problemy w łańcuchu dostaw będą się utrzymywać co najmniej przez pierwszą połowę tego roku. Warto także dodać, że w ubiegłym roku producent dostarczył 1700. ATR-a.

ATR osiągnął przychody w wysokości 1,2 mld dolarów i potwierdził wskaźnik book-to-bill znacznie powyżej 1. Producent odnotował również prawie 100 transakcji na rynku samolotów używanych, co świadczy o dużym popycie na ekonomiczne i niskoemisyjne turbośmigłowce ATR.



Dział wsparcia klientów oraz usług wzrosły o 15 proc., do 480 mln dolarów, co stanowi wzrost w stosunku do rekordowego poziomu z 2023 r. Pokazuje to dodatkowe korzyści płynące z oferty usług ATR-a, zwiększając przewidywalność kosztów w czasie i oferując dostęp do wspólnych zasobów.

- W 2024 roku dostarczyliśmy to, co obiecaliśmy. Utrzymaliśmy wskaźniki dostaw w trudnych warunkach, jednocześnie witając 16 nowych operatorów, sprzedając 56 samolotów, oferując usługi o wartości dodanej i usprawniając operacje w celu zwiększenia konkurencyjności naszych produktów i rentowności naszych klientów. To nadal daje ATR solidne podstawy na przyszłość i pokazuje, że rynek regionalny chętnie kupuje wysoce wydajne samoloty o odpowiedniej ekonomii, odpowiedniej pojemności i odpowiedniej wydajności” - dodała Nathalie Tarnaud Laude.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czwarty A330 dla Air Serbii już w Belgradzie

Pasażer i linie lotnicze

Czwarty A330 dla Air Serbii już w Belgradzie

Mateusz Kieruzal 13 lutego 2025

UPS zamawia kolejne B767-300F przed zakończeniem produkcji

Biznes i przemysł

Wizz: Pierwszy airbus A321neo z kabiną Airspace (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Szybki Internet od Starlink na pokładach samolotów ATR (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Szybki Internet od Starlink na pokładach samolotów ATR (zdjęcia)

Piotr Bożyk 23 stycznia 2025

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Biznes i przemysł

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Piotr Bożyk 14 listopada 2024

ATR: Rise Air pionierem wejścia wersji -600 do Kanady

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Czwarty A330 dla Air Serbii już w Belgradzie

Pasażer i linie lotnicze

Czwarty A330 dla Air Serbii już w Belgradzie

Mateusz Kieruzal 13 lutego 2025

UPS zamawia kolejne B767-300F przed zakończeniem produkcji

Biznes i przemysł

Wizz: Pierwszy airbus A321neo z kabiną Airspace (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Szybki Internet od Starlink na pokładach samolotów ATR (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Szybki Internet od Starlink na pokładach samolotów ATR (zdjęcia)

Piotr Bożyk 23 stycznia 2025

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Biznes i przemysł

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Piotr Bożyk 14 listopada 2024

ATR: Rise Air pionierem wejścia wersji -600 do Kanady

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5