Partner serwisu
Biznes i przemysł

Austria: Embraer C-390 nowym samolotem transportowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Austria: Embraer C-390 nowym samolotem transportowym
Fot. Embraer Media
Austriackie Ministerstwo Obrony ogłosiło w ostatnich dniach decyzję o wyborze samolotu C-390 Millennium jako nowego taktycznego rozwiązania transportowego. Nowe maszyny C-390 zastąpią obecnie eksploatowane średnie transportowce C-130K Hercules firmy Lockheed Martin.

Producent podkreśla, że jest gotowy wspierać austriackie Ministerstwo Obrony i Siły Powietrzne, aby sprostać wysokim wymaganiom procesu pozyskiwania samolotów i jest przygotowany do dalszego wzmacniania relacji z tym krajem. Przyszły kontrakt, to kolejny sukces sprzedażowy Embraera w Europie.

Według zapowiedzi podpisanie kontraktu ma nastąpić w pierwszej połowie 2024 r. Tym samym Austria dołącza do Brazylii, Portugalii, Węgier i Niderlandów jako przyszły operator wielozadaniowej platformy C-390 Millennium, samolotu, który jak podkreśla Embraer szybko redefiniuje standardy transportu taktycznego na światowym rynku obronnym.

Austriacy chcą zamówić cztery samoloty, które wraz z niezbędnym pakietem szkolno-logistycznym będą kosztować około 600 mln euro. W zależności od tego jak przebiegną negocjacje i podpisanie kontraktu, to dostawy mogłyby rozpocząć się na przełomie 2026 i 2027 r. Nowe samoloty, podobnie jak obecne C130K, stacjonować będą w bazie wojskowej Linz/Hörsching.

C-390 oferowane także Polsce

Czy następnym klientem może być Polska? To niewykluczone, bo jak się dowiedzieliśmy podczas Paris Air Show 2023, firma widzi potencjał i możliwości sprzedaży tego samolotu Polsce, gdzie nasze Siły Powietrzne użytkują wiekowe maszyny Lockheed C130E Hercules. Według nieoficjalnych informacji Embraer jest w stanie szybko takie samoloty dostarczyć, a sama oferta miała się pojawić w polskim MON w ostatnich miesiącach.

KC-390 Millenium

W październiku 2014 r. Embraer zaprezentował samolot transportowy C-390/KC-390, największy wojskowy projekt w swojej historii, który jest konkurencją dla obecnie powszechnie wykorzystywanego C-130 "Hercules". KC-390 posiada taką samą podstawową konfigurację jak C-130, tj. skrzydła w układzie górnopłata i tylną rampę załadunkową oraz możliwość przewożenia ładunku o ciężarze do 26 ton (w porównaniu do 22 ton C-130). Jego największą przewagą nad Herculesem są silniki odrzutowe, bowiem według wstępnych założeń, 

C-390 może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 0,8 Macha. W podstawowej konfiguracji, transportowiec może przewozić około 80 żołnierzy, 74 nosze, 66 spadochroniarzy, siedem palet 463L, trzy samochody lub jeden śmigłowiec. Posiada również opcję tankowania w powietrzu i możliwość skonfigurowania do wykonywania misji rozpoznawczych oraz Search and Rescue (SAR) i ratowniczych Medevac (ewakuacja medyczna).

Warto także dodać, że Embraer z powodzeniem przetestował w ubiegłym roku na samolotach C-390 ruchomy zestaw gaśniczy nowej generacji podczas kampanii certyfikacyjnej w locie w Brazylii.

Poleciliśmy embraerem KC-390

W przeddzień rozpoczęcia tegorocznej edycji Paris Air Show redakcja Rynku Lotniczego, jako jedyna redakcja z Polski, miała możliwość uczestniczyć w locie demonstracyjnym embraera KC-390 w barwach brazylijskich sił powietrznych - Força Aérea Brasileira. W czasie lotu załoga zaprezentowała tylko drobny wycinek możliwości tego samolotu m.in. start ze szybkim wznoszeniem, manewrowość, a także w ostatniej części prezentacji otworzyła tylną rampę samolotu. Więcej w fotorelacji z tego wydarzenia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 listopada 2023

Zobacz również:

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Piotr Bożyk 11 listopada 2023

Embraer dostarczył 43 samoloty w Q3 i zarobił ponad 100 mln dolarów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 listopada 2023

Zobacz również:

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Piotr Bożyk 11 listopada 2023

Embraer dostarczył 43 samoloty w Q3 i zarobił ponad 100 mln dolarów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5