Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Austrian Airlines: Boeingi 787-9 Dreamliner od 2024 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-04-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Austrian Airlines: Boeingi 787-9 Dreamliner od 2024 r.
fot. Austrian Airlines
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami linie Austrian Airlines odbiorą pierwszego z dziesięciu boeingów 787-9 na początku 2024 r. Linia należąca do grupy Lufthansy planuje wycofać obecnie użytkowane samoloty dalekodystansowe najpóźniej pod koniec 2028 r. Połowa maszyn będzie pochodzić z zamówień złożonych przez Lufthansę.

Przez długi czas były to jedynie spekulacje, ale od końca 2022 r. mamy potwierdzenie, że Grupa Lufthansa wyposaży swoją austriacką spółkę w boeingi 787-9. Wczoraj (19 kwietnia) Austrian oficjalnie potwierdził, że przylot 10 boeingów 787-9 będzie bodźcem do modernizacji i rozwoju floty długodystansowej przewoźnika.

Pierwszy Dreamliner wyląduje w Wiedniu na początku 2024 r. i powiększy flotę linii do 66 samolotów już podczas letniego rozkładu lotów 2024. Do końca 2028 r. dziewięć kolejnych Boeingów 787-9 zastąpi obecne długodystansowe odrzutowce z rodziny 777 i 767. Dreamlinery będą przekazywane stopniowo przez Lufthansę z istniejących zamówień LH Group. Tym samym w przyszłym roku w końcu rozpocznie się odmładzanie floty szerokokadłubowej Austrian Airlines.

Nowa era dla floty Austriana

- Wraz z dostawą Dreamlinerów Austrian Airlines startuje do nowej ery samolotów i obiera kurs na wzrost. Wprowadzenie do floty 10 boeingów 787-9 w ciągu najbliższych pięciu latach pokazuje, że jesteśmy przygotowani na inwestycje i przyszłość" - powiedziała Annette Mann, prezeska Austrian Airlines .

Zapytana przez portal aeroTELEGRAPH rzeczniczka Austriana wyjaśniła, że pięć z dziesięciu samolotów pochodzi z istniejącego zamówienia Lufthansa Group u Boeinga. Natomiast pozostałe pięć zmienia się z Lufthansy do Austriana. Są to samoloty, które Lufthansa już przejęła na papierze, a które Boeing miał pierwotnie przeznaczyć dla Hainan Airlines i Suparna Airlines z chińskiej HNA Group. Każdy z nich ma 294 fotele: 26 w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 247 w klasie ekonomicznej.

Lufthansa Airlines już użytkują boeingi 787 i airbusy A350, szwajcarski Swiss otrzyma A350 w 2025 r., a Austrian Airlines zbudują swoją flotę na Dreamlinerach. Tymczasem spółka Swissa, Edelweiss, nadal zabiega o nowe airbusy A350. Do tej pory Lufthansa Group zamówiła łącznie 39 boeingów787 Dreamliner, z czego pięć już lata w barwach linii Lufthansa.

Obecna flota austriackiej linii

Flota Austrian Airlines składa się z 63 samolotów: 29 airbusów A320, dwóch A320neo, sześciu A321, trzech boeingów B767-300ER, sześciu B777-200ER oraz 17 embraerów E195. Przewoźnik w najbliższym czasie spodziewa się dostawy kilkunastu airbusów A320neo, prawdopodobnie będzie to około 20 samolotów w latach 2022-2024, a także około 10 boeingów B787-9 Dreamliner, które będą zastępować w pierwszej kolejności wiekowe boeingi B767-300ER oraz później B777-200ER.

Dreamliner 787-9

B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo, bo przestrzeń cargo urosła ze 115 do 140 metrów sześciennych, a także posiada zasięg zwiększony nawet do 15,7 tys. km.

Od uruchomienia programu w 2004 r. Boeing zebrał zamówienia na 1629 samolotów B787: 420 w wersji B787-8, 1019 maszyn B787-9 oraz 190 B787-10 od 85 klientów. Do tej pory amerykański producent dostarczył 1048 Dreamlinerów: 388 B787-8, 584 B787-9 oraz 76 największych B787-10. Dreamliner jest najszybciej sprzedającym się samolotem szerokokadłubowym w historii lotnictwa komercyjnego. To pierwszy samolot w tej kategorii, który przekroczył sprzedaż 1000 sztuk w ciągu zaledwie dziewięciu lat od ogłoszenia programu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czechy niebawem podpiszą kontrakt na dwa embraery KC-390

Biznes i przemysł

Czechy niebawem podpiszą kontrakt na dwa embraery KC-390

Piotr Bożyk 06 października 2024

MSC Air Cargo odebrały pierwszego własnego B777F

Biznes i przemysł

MSC Air Cargo odebrały pierwszego własnego B777F

Piotr Bożyk 06 października 2024

A380 Emirates wróci do Pragi

Pasażer i linie lotnicze

A380 Emirates wróci do Pragi

Mateusz Kieruzal 03 października 2024

Zobacz również:

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Biznes i przemysł

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2024

Austrian Airlines polecą z Innsbrucka do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Czechy niebawem podpiszą kontrakt na dwa embraery KC-390

Biznes i przemysł

Czechy niebawem podpiszą kontrakt na dwa embraery KC-390

Piotr Bożyk 06 października 2024

MSC Air Cargo odebrały pierwszego własnego B777F

Biznes i przemysł

MSC Air Cargo odebrały pierwszego własnego B777F

Piotr Bożyk 06 października 2024

A380 Emirates wróci do Pragi

Pasażer i linie lotnicze

A380 Emirates wróci do Pragi

Mateusz Kieruzal 03 października 2024

Zobacz również:

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Biznes i przemysł

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2024

Austrian Airlines polecą z Innsbrucka do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5