Partner serwisu
Biznes i przemysł

Austrian Airlines: Jesteśmy liderem przewozów z Wiednia do Polski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Austrian Airlines: Jesteśmy liderem przewozów z Wiednia do Polski
fot. Kraków Airport
Austrian Airlines są liderem przewozów lotniczych między Wiedniem a Polską. Narodowe linie lotnicze Austrii oferują bezpośrednie loty ze swojego wiedeńskiego hubu do Krakowa oraz Warszawy. Anna Pachinger, rzeczniczka prasowa przewoźnika, w rozmowie z Rynkiem Lotniczym wskazuje, że loty do i z Lotniska Chopina są popularne wśród pasażerów biznesowych, a oferta LOT-u do Wiednia jest komplementarna. Ponad 1/3 ceny biletu lotniczego to obecnie koszt paliwa.

Po dwóch i pół roku kryzysu, Austrian Airlines wracają na ścieżkę wzrostu, notując rekordowe wyniki w sezonie letnim. Pomimo licznych wyzwań systemowych w lotnictwie europejskim, linie z grupy Lufthansy osiągnęły najlepszy wynik kwartalny od ponad 20 lat, przy dobrych i stabilnych wynikach operacyjnych. Dobra płynność i przyznanie linii kredytowej przez grupę Lufthansy, pozwoliło przewoźnikowi na wcześniejszą spłatę pożyczki państwowej, udzielonej w lipcu 2020 r. w związku ze stratami linii z powodu pandemii koronawirusa. Oprócz wprowadzenia do floty czterech fabrycznie nowych samolotów, zarząd linii podjął decyzję o wzroście wynagrodzeń pracowników.

Austriackie narodowe linie lotnicze, będące częścią grupy Lufthansy, od bardzo długiego czasu realizują bezpośrednie rejsy z portu lotniczego Wiedeń-Schwechat do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie oraz warszawskiego Lotniska Chopina. Do stolicy Małopolski linie oferują dwa rejsy dziennie, a w przypadku lotów na stołeczne lotnisko w Warszawie przewoźnik codziennie wykonuje cztery rotacje. Oferta z dwóch polskich portów lotniczych zapewnia możliwość wygodnej podróży dla pasażerów podróżujących w celach biznesowych, ale także turystycznych.

Lider rynku lotów Polska – Wiedeń

Anna Pachinger, rzecznik prasowa w austriackich liniami lotniczych, stwierdziła w rozmowie z Rynkiem Lotniczym, że przewoźnik jest liderem rynku, jeśli chodzi o przewozy lotnicze między Wiedniem a Polską. – Obecnie Austrian Airlines przoduje na rynku Wiedeń-Polska pod względem dostępnej oferty miejsc. Większość pasażerów Austrian Airlines podróżujących z Krakowa do Wiednia, korzysta z oferty transferowej do innych miast w ramach naszego portfolio. Trasa Warszawa – Wiedeń jest równie istotna dla pasażerów transferowych, jak i bezpośrednich [P2P, od red.]. Ze względu na dużą częstotliwość lotów na tej trasie oraz dobrą łączność w godzinach szczytu, trasa cieszy się dużą popularnością wśród osób podróżujących służbowo – powiedziała Pachinger.

Oprócz pasażerów lecących do austriackiej stolicy w celach służbowych, wielu podróżnych korzysta z połączeń Austrian Airlines do Wiednia, aby w hubie przewoźnika przesiąść się i polecieć dalej, w ramach siatki połączeń jaką oferuje austriacki operator. – Wielu pasażerów transferowych z Krakowa i Warszawy kontynuuje podróż z Wiednia do międzykontynentalnych destynacji w siatce połączeń Austrian Airlines, takich jak Ameryka Północna, Bliski Wschód i Azja. Jednak ze względu na krótki czas przesiadki w Wiedniu, wielu pasażerów przesiada się na samoloty lecące do innych europejskich miejsc docelowych – wskazała Anna Pachinger.

Austrian Airlines nie boją się Ryanaira

W 2017 r. na wiedeńskim lotnisku easyJet. Ryanair (Lauda), Level oraz Wizz Air otworzyły swoje bazy. Każda z linii otworzyła dziesiątki nowych tras. Aby zachęcić klientów do latania tanimi liniami, przewoźnicy oferowali loty, za które wtedy pasażer płacić nawet jeden eurocent. Przez długi okres bilety lotnicze z Wiednia kosztowały jeden lub dziesięć euro. W takich cenach z austriackiej stolicy można było polecieć na Majorkę, Wyspy Kanaryjskiej, czy do większości miast na europejskim kontynencie m.in. Barcelony, Krakowa, Londynu, Lizbony, czy Oslo.

Obecnie z Polski do Wiednia na pokładzie boeingów 737-800 lub MAX 8 linii Ryanair można polecieć z Krakowa, Gdańska oraz Warszawy-Modlina. Bilet lotniczy można kupić nawet za 49 złotych. Zwykle za bilet pasażer, nawet jeśli decyduje się go kupić kilka dni przed wylotem, zapłaci w graniach 250 złotych. Oczywiste jest to, że Ryanairem do Wiednia nie pasażerowie podróżujący w celach biznesowych, gdyż dwa lub trzy loty w tygodniu nie oferują dogodnej oferty dla takich pasażerów. Takimi lotami latają turyści, chcący zwiedzić Wiedeń albo kupując drugi bilet, polecieć na pokładach samolotów tanich irlandzkich linii gdzieś indziej.

– Austriacki rząd próbuje zmusić austriackich konsumentów i gości do płacenia wyższych cen za bilety lotnicze. Ryanair zapewnia niesubsydiowaną przez państwo konkurencję i wybór dla drogich linii lotniczych, jakimi są Austrian Airlines, które są spółką zależną niemieckiej grupy Lufthansa, uzależnionej od państwowych dotacji i oferującej wygórowane ceny przelotów. Ryanair sprzeciwia się wszelkim nielegalnym wysiłkom austriackiego rządu mającym na celu zmuszenie konsumentów do płacenia wysokich opłat. Obywatele austriaccy mają prawo do niskich taryf i nikt nie oferuje niższych taryf niż Ryanair – powiedział ostatnio w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Eddie Wilson, dyrektor generalny irlandzkich linii.

Austrian Airlines, mimo że tracą udziały w rynku na wiedeńskim lotnisku, nie boją się konkurencji ze strony Ryanaira. – Loty oferowane prze konkurencyjne linie lotnicze generują oczywiście bardziej konkurencyjny rynek. Jednak to Austrian Airlines oferuje atrakcyjny i niedrogi produkt lotniczy dla pasażerów podróżujących do i z Polski, a zwłaszcza dla pasażerów przesiadkowych. Nieustannie oceniamy nasze portfolio i analizujemy możliwe uzupełnienia naszej sieci. Na najbliższy sezon letni nie planujemy dodawania kolejnych destynacji w Polsce – powiedziała naszej redakcji Pachinger.

LOT to sojusznik, jego oferta jest komplementarna

Z Lotniska Chopina do portu Wiedeń-Schwechat regularne loty oferowane są przez Polskie Linie Lotnicze LOT. Flagowy polski przewoźnik oferuje obecnie dwa loty dziennie. Samoloty do Wiednia z Okęcia mają zaplanowane wyloty na godz. 10:10 oraz 16:40. LOT zrezygnował z obsługi lotu w ramach rannej fali wylotowej z Lotniska Chopina. Od początku przyszłorocznego sezonu letniego, LOT przywróci z Warszawy ranny lot do Wiednia. Nie będzie rejsu z godz. 10:10.

Rzecznik prasowa austriackiego operatora zapewnia, że PLL LOT są liniami partnerskimi, gdyż obaj przewoźnicy należą do tego samego sojuszu lotniczego, Star Alliance. Oferta polskiego przewoźnika jest komplementarna wobec oferty Austrian Airlines. – Do i z Warszawy oferujemy atrakcyjną częstotliwość lotów, razem z naszym partnerem Star Alliance, LOT-em, który, dzięki naszej umowie Code-Share, również korzysta z naszej niedawno dołożonej rotacji, gdzie samolot nocuje na warszawskim lotnisku – wyjaśniła Pachinger.

Ponad 1/3 ceny biletu to koszt paliwa

Zarządzający tanimi liniami lotniczymi Ryanair wskazują, że ceny przelotów oferowanych przez przewoźników zrzeszonych w grupie Lufthansa są bardzo wysokie, a rządy poszczególnych państw robią wszystko, co możliwe, aby narodowe linie utrzymały się na rynku, co skutecznie blokuje rozwój tanich operatorów lotniczych.

Anna Pachinger zaznacza, że model biznesowy Austrian Airlines jest zrównoważony, a oferowane przez linie ceny przelotów są dostosowane do panujących warunków społecznych i gospodarczych. – Ogólnie rzecz biorąc, obserwujemy pozytywne zmiany zarówno na trasach krótkodystansowych, jak i długodystansowych. Aby rozwijać nasz model biznesowy, będąc przewoźnikiem sieciowym, zawsze zapewniamy odpowiednią równowagę cenową między krótkodystansowymi miejscami docelowymi a dalekimi destynacjami oraz dobrze pozycjonujemy cenowo naszą ofertę połączeń transferowych – wskazuje rzecznik przewoźnika.

– Ceny przelotów kształtuje rynek (podaż i popyt). Ceny paliw stanowią ponad jedną trzecią cen biletów i nadal będą odgrywać ważną rolę w kształtowaniu się cen przelotów. Nie ma tu jednak automatyzmu – dodaje Pachinger.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lasek: PPL sfinansuje rozbudowę Lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

Lasek: PPL sfinansuje rozbudowę Lotniska Chopina

Mateusz Kieruzal 19 listopada 2024

Ethiopian Airlines: Do Warszawy sześć razy w tygodniu?

Pasażer i linie lotnicze

Air China do Warszawy codziennie?

Pasażer i linie lotnicze

Air China do Warszawy codziennie?

Mateusz Kieruzal 18 listopada 2024

Zobacz również:

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Biznes i przemysł

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2024

Austrian Airlines polecą z Innsbrucka do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Lasek: PPL sfinansuje rozbudowę Lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

Lasek: PPL sfinansuje rozbudowę Lotniska Chopina

Mateusz Kieruzal 19 listopada 2024

Ethiopian Airlines: Do Warszawy sześć razy w tygodniu?

Pasażer i linie lotnicze

Air China do Warszawy codziennie?

Pasażer i linie lotnicze

Air China do Warszawy codziennie?

Mateusz Kieruzal 18 listopada 2024

Zobacz również:

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Biznes i przemysł

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2024

Austrian Airlines polecą z Innsbrucka do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5