Austrian Airlines wycofują oficjalnie z eksploatacji pierwszego Boeinga 767-300ER. Pozostałe dwa samoloty tej wersji, należące do narodowego przewoźnika Austrii, zostaną jeszcze wykorzystane w sezonie letnim.
"OE-LAT opuści naszą flotę w marcu. Wycofanie OE-LAX i OE-LAW powinno nastąpić jesienią. Te dwa samoloty pozostaną do tego czasu w regularnych usługach długodystansowych" - oświadczyła filia Lufthansy w Wiedniu.
Odrzutowiec OE-LAT został wyprodukowany w 1991 roku i po przejęciu firmy Lauda w 2001 roku był wykorzystywany przez narodowego przewoźnika znad Dunaju przez blisko 20 lat. Ostatni lot pasażerski odbył 10 stycznia bieżącego roku. Transfer maszyny do USA planowany jest na początek marca.
Boeingi 767 ze średnią 28,5 lat były jednymi z najstarszych samolotów we flocie Austrian Airlines. Narodowy przewoźnik znad Dunaju do początku 2022 roku zaplanował redukcję łącznie 28 maszyn.
Oprócz trzech B767-300ER wycofanie zostanie 18 turbośmigłowych samolotów Dash i siedem airbusów A319.
Wcześniej flotę Austrian Airlines opuściło już dziesięć turbośmigłowych samolotów Dash. Pozostałych osiem zostanie wycofanych do końca marca. To oznacza, że flota narodowego przewoźnika Austrii na początku 2022 roku będzie składać się z około 60 maszyn.