Linia Austrian Airlines odebrała wczoraj (13 września) w Tuluzie pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z około 20 maszyn z rodziny A320neo, to samolot o rejestracji OE-LZN, a napędzają go najnowsze silniki PW1100G Pure Power firmy Pratt & Whitney.
Samolot został przebazowany z Tuluzy do Wiednia rejsem o numerze OS1472. Najnowszy członek floty Austriana został po wylądowaniu przekazany do Austrian Technik. Zespół techniczny zajmie się modernizacją układu kabiny i montażu foteli, a także malowaniem samolotu - będzie to miało miejsce w Bratysławie, wynika z informacji do których dotarł niemiecki
portal aeroTELEGRAPH. Pierwszy komercyjny lot nowego A320neo zaplanowany jest na połowę października.
Jak wcześniej informował austriacki przewoźnik w okresie od września 2022 r. do kwietnia 2023 r. cztery airbusy A320neo zostaną włączone do floty Austriana. Samoloty zostaną dostarczone bezpośrednio do Austriana z zamówienia złożonego przez Lufthansę i zastąpią najstarsze egzemplarze A320 we flocie. Nowe samoloty wniosą istotny wkład w odpowiedzialność Austrian Airlines za środowisko, zwiększą rentowność oraz stanowią ważną długoterminową inwestycję w wiedeńskim hubie.
Innowacyjna kabina zwiększy komfort podróżyA320neo będą obsługiwane przez Austrian Airlines na trasach kontynentalnych, początkowo do Londynu, Amsterdamu i Frankfurtu. Nowy samolot, który zabierze na pokład 180 pasażerów, znacznie zwiększy komfort podróży na trasach krótko- i średniodystansowych. Nowa kabina ma wiele do zaoferowania, a Swiss podkreśla, że nowe, duże schowki na bagaże nad głową mają o 40 proc. większą pojemność i mogą pomieścić nawet o 60 proc. więcej walizek, ponieważ można je układać w pionie (na dłuższym boku). Wystrój kabiny i wejście zostały gruntownie przeprojektowane i wydają się teraz jaśniejsze i bardziej przyjazne. System Human Centric Lighting, specjalnie zaprogramowany, elastyczny system oświetlenia, oświetla kabinę ciepłym czerwonym światłem, stopniowanymi odcieniami pośrednimi do zimniejszego niebieskiego światła. W zależności od pory dnia lub nocy, światło w kabinie samolotu jest w ten sposób dostosowane do biorytmów pasażerów. Komfort siedzenia został również poprawiony: boczne ściany kabiny Airspace zapewniają pasażerom więcej miejsca w obszarze ramion. Ponadto nowoczesne toalety są jeszcze bardziej przydatne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Flota AustrianaFlota Austrian Airlines składa się z 62 samolotów: 29 airbusów A320, jednego A320neo, sześciu A321, trzech boeingów B767-300ER, sześciu B777-200ER oraz 17 embraerów E195. Przewoźnik w najbliższym czasie spodziewa się dostawy kilkunastu airbusów A320neo, prawdopodobnie będzie to około 20 samolotów w latach 2022-2024, a także około 10 boeingów B787-9 Dreamliner, które będą zastępować w pierwszej kolejności wiekowe boeingi B767-300ER i częściowo B777-200ER.
Rodzina A320neoRodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 120 firm leasingowych i linii zamówiło 8502 maszyny z rodziny A320neo (87 A319neo, 3900 A320neo, 4515 A321neo), to około 64 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.