Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767
fot. Piotr Bożyk
Linie Austrian Airlines poinformowały, że mogą być zmuszone do odroczenia planów wycofania z eksploatacji trzech pozostałych boeingów B767-300ER. Jest to związane z opóźnieniami w dostawie nowych B787-9 Dreamliner.

Austriacki przewoźnik planował zakończyć eksploatację trzech ostatnich B767 pod koniec tego roku i oprzeć flotę dalekodystansową w końcu na B787. Jednak ciągłe wyzwania, problemy i opóźnienia Boeinga zmuszają linię do ponownego przeanalizowania harmonogramu wycofania B767, aby ograniczyć ryzyko związane z kolejnym i ewentualnym opóźnieniem dostaw B787-9.

- Zgodnie z obecnym statusem, wprowadzenie dodatkowych samolotów B787-9 może zostać opóźnione. Z tego powodu obecnie rozważane jest dłuższe pozostanie B767, aby mieć zapas na wypadek, gdyby przybycie dodatkowych samolotu B787 rzeczywiście się opóźniło - powiedział rzecznik Austrian Airlines w rozmowie z portalem ch-aviation.

Ostatnio opublikowane dane Boeinga pokazują, że dostarczył on zaledwie 15 samolotów B787 w czwartym kwartale 2024 r. i 51 w całym roku kalendarzowym.

Z pierwotnej floty dziewięciu maszyn B767-300ER Austrianowi pozostały obecnie w służbie obecnie trzy samoloty tego typu. Flota szerokokadłubowa linii obejmuje również sześć B777-200ER, które w późniejszych latach również zostanie zastąpiona przez B787. Jednak w przypadku tych samolotów nie stanie się to wcześniej niż w 2028-9 r.

B787 Austriana

Austrian Airlines w maju 2024 r. powitały w Wiedniu pierwsze dwa boeingi B787-9. Dreamlinery o rejestracjach OE-LPL oraz OE-LPM, które służyły wcześniej w barwach Bamboo Airways, są napędzany silnikami General Electric GEnx-1B i na razie są jednymi tego typu samolotami we flocie austriackiej linii. Łącznie Austrian użytkować będzie 11 Dreamlinerów, które według pierwszych harmonogramów mają zostać dostarczone w latach 2024-2028.

Maszyny zabierają na pokład 294 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 26 w klasie biznes (1-2-1), 21 w klasie premium (2-3-2) oraz 247 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Dla porównania B767 Austriana zabierają na pokład 211 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 24 w klasie biznes (1-2-1), 30 w klasie premium (2-2-2) oraz 157 w klasie ekonomicznej (2-3-2)

Flota austriackiej linii

Flota Austrian Airlines składa się z 68 samolotów: 29 airbusów A320, pięciu A320neo, sześciu A321, trzech boeingów B767-300ER, sześciu B777-200ER, dwóch B787-9 Dreamliner oraz 17 embraerów E195. Przewoźnik w najbliższym czasie spodziewa się dostawy kilkunastu airbusów A320neo, prawdopodobnie będzie to około 20 samolotów w latach 2022-2024, a także dziewięciu boeingów B787-9 Dreamliner, które będą zastępować w pierwszej kolejności wiekowe boeingi B767-300ER i częściowo B777-200ER.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

B777 ukraińskiej linii SkyLine Express powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

B777 ukraińskiej linii SkyLine Express powrócił do latania

Piotr Bożyk 24 stycznia 2025

Lufthansa Technik i LOT rozszerzają współpracę MRO o silniki CFM LEAP

Biznes i przemysł

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Biznes i przemysł

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Mateusz Kieruzal 25 stycznia 2025

Zobacz również:

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Biznes i przemysł

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2024

Austrian Airlines polecą z Innsbrucka do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

B777 ukraińskiej linii SkyLine Express powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

B777 ukraińskiej linii SkyLine Express powrócił do latania

Piotr Bożyk 24 stycznia 2025

Lufthansa Technik i LOT rozszerzają współpracę MRO o silniki CFM LEAP

Biznes i przemysł

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Biznes i przemysł

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Mateusz Kieruzal 25 stycznia 2025

Zobacz również:

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Biznes i przemysł

Powłoka AeroSHARK zadebiutuje na boeingach 777-200ER

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2024

Austrian Airlines polecą z Innsbrucka do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX w Austrian Airlines?

Mateusz Kieruzal 24 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5