Boeing i firma Aviation Capital Group (ACG), należąca do Tokyo Century Corporation, ogłosili we wtorek (16 lipca) zamówienie 35 samolotów B737 MAX. Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 3,5 mld dolarów amerykańskich.
ACG rozszerza swoją ofertę samolotów wąskokadłubowych, aby sprostać dużemu zapotrzebowaniu klientów na paliwooszczędną rodzinę samolotów 737 MAX. Lessor podzielił zakup 35 samolotów z rodziny MAX-ów na: 16 B737 MAX 8 oraz 19 największych B737 MAX 10.
- To zamówienie na dodatkowe samoloty 737 MAX zwiększa strategiczną wartość portfela zamówień ACG, wspiera kluczowy filar naszej strategii rozwoju i wzmacnia nasze zaangażowanie w inwestowanie w nowoczesną i paliwooszczędną technologię lotniczą. Z niecierpliwością czekamy na wsparcie naszych klientów z linii lotniczych na całym świecie za pomocą tych samolotów - powiedział Thomas Baker, dyrektor generalny i prezes ACG.
Dostawy maszyn 737 MAX 8 spodziewane są w latach 2025 - 2026, natomiast samoloty 737 MAX 10 mają trafić do leassora w latach 2026 - 2029.
- Ponowne zamówienie świadczy o zapotrzebowaniu rynku na rodzinę samolotów 737 MAX, ponieważ klienci ACG dążą do obsługi elastycznych, paliwooszczędnych flot. ACG jest długoletnim i cenionym partnerem w programie 737 MAX i cieszymy się na współpracę w zakresie dostarczania najnowszej technologii lotniczej klientom linii lotniczych - powiedział Brad McMullen, starszy wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży komercyjnej i marketingu.
Boeing 737 MAX
Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3 800 - 4 000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 6271 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2589 B737 MAX 8), co daje około 38 proc. rynku wąskokadłubowego.
Do tej pory Boeing dostarczył 1555 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9. Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX dziennie. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,9 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 3,6 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.
O ACG
Aviation Capital Group (ACG) to prywatna spółka zależna należąca w całości do Tokyo Century Corporation, prowadząca zróżnicowaną działalność leasingową, a także oferująca różne rodzaje finansowania jak leasing, sprzedaż ratalna i inne usługi finansowe dla sprzętu związanego z IT, sprzętu przemysłowego, innych urządzeń oraz maszyn i samolotów.
Posiadając ponad 490 własnych, zarządzanych i oddanych w leasing komercyjnych samolotów odrzutowych dla około 90 linii lotniczych w około 45 krajach, ACG jest sprawdzonym dostawcą rozwiązań w zakresie strategii flotowej dla światowych przewoźników lotniczych. Platforma leasingu operacyjnego stanowi siłę napędową naszych usług w zakresie zarządzania aktywami, które obejmują zarządzane portfele samolotów i inne produkty dla inwestorów lotniczych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.