Azorra Aviation, leasingodawca samolotów z Florydy, podpisał zamówienie na 20 nowych samolotów z rodziny embraer-E2, z prawem do zakupu kolejnych 30 odrzutowców. Transakcja ma wartość katalogową 3,9 mld dolarów amerykańskich, a dostawy mają rozpocząć się w 2023 roku.
Leasingodawca ma ambitne plany dotyczące przyszłości i optymistyczne perspektywy dla rozwoju oferowanych przez siebie usług. W ostatnich tygodniach leasingodawca podpisał umowy na dostawę ponad 40 nowych samolotów. Dostawy mają rozpocząć się w nadchodzącym sezonie letnim.
Azorra jest firmą opartą na relacjach leasingowych samolotów komercyjnych. Oferuje rozwiązania w zakresie leasingu, finansowania i zarządzania aktywami, z naciskiem na regionalne i małe samoloty wąskokadłubowe. Zespół Azorry jest kierowany przez weteranów branży lotniczej z ponad 25-letnim doświadczeniem. Wsparcie finansowe zapewnia Oaktree Capital Management. Siedziba firmy znajduje się w Fort Lauderdale na Florydzie, a biuro w Dublinie w Irlandii.
Długa współpraca – Nasz zespół ma długą i produktywną historię współpracy z Embraerem. W Jetscape byliśmy pierwszym niezależnym leasingodawcą, który zaangażował się w program E-Jetów w grudniu 2007 roku, w ramach którego zbudowano globalną bazę klientów, obejmującą ponad 80 operatorów. Pierwszym nowym samolotem Azorry był Phenom 300 zakupiony od Embraera w grudniu 2016 roku. Jesteśmy podekscytowani tym nowym rozdziałem w naszej wieloletniej współpracy – powiedział w oświadczeniu John Evans, dyrektor generalny Azorra.
Firma, specjalizująca się w regionalnych odrzutowcach, w swoim portfolio posiada 21 odrzutowców brazylijskiego Embraera. W skład floty wchodzą również cztery airbusy A220-300.
Leasingodawca niedawno złożył zamówienie na kolejne 22 takie odrzutowce. Co więcej, Azorra Aviation wkracza do segmentu premium, oczekując dostawy TwoTwenty ACJ220, biznesowej wersji efektywnego airbusa A220-100.
– To zobowiązanie podkreśla naszą wiarę w E2. Jest to nowoczesna rodzina samolotów o doskonałej ekonomii i wydajności środowiskowej, zapewniająca niezwykłą możliwość budowania pozycji lidera na obsługiwanych przez nas rynkach – dodał Evans.
Elastyczność wyboruZgodnie z duchem czasu i obecną potrzebą elastyczności zamówień, przepisy umowy pozwalają Azorze na wybór między embraerem E190-E2 a jego większą wersją E195-E2. Pierwszy ma 36,2 metrów długości i może pomieścić maksymalnie 106 pasażerów. Tymczasem E195-E2 ma 41,5 metrów długości, a na pokład może zabrać maksymalnie 132 osoby.
Wynajmujący samoloty podpisał niedawno umowę sprzedaży i leasingu zwrotnego na pięć samolotów E195-E2 z powracającym do życia kanadyjskim przewoźnikiem Porter Airlines. Pierwsza dostawa spodziewana jest latem tego roku. Operator, który chce obsługiwać do 80 samolotów, będzie pierwszym odbiorcą samolotu tego typu w Ameryce Północnej. Linie, chcąc stworzyć długoterminowe partnerstwa, porozumiały się na leasing łącznie 19 regionalnych odrzutowców z różnymi leasingodawcami.
Embraer zadowolonyPod koniec trzeciego kwartału ubiegłego roku portfel zamówień producenta samolotów z Brazylii wynosił pięć E190-E2 i 154 egzemplarze E195-E2, który jest bardziej popularnym typem samolotu. Arjan Meijer, dyrektor generalny brazylijskiego Embraera, wyraził podekscytowanie producenta prolongatą współpracy z Azorrą.
– Jeszcze raz dziękujemy Azorrze za wybór E2 po niedawnej transakcji sprzedaży i leasingu zwrotnego z Porter Airlines na pięć nowych samolotów E195-E2. Azorra oferuje ekscytujące i innowacyjne podejście do rynku, z silnym naciskiem na potrzeby klientów, które są solidnie korespondują z reputacją Embraera w zakresie wyjątkowej obsługi klienta – powiedział Meijer.