Partner serwisu
Biznes i przemysł

Azorra: Demontaż A220 po EgyptAir na części dla Delty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Azorra: Demontaż A220 po EgyptAir na części dla Delty
Fot. Airbus Media
Azorra i Delta Material Services (DMS) nawiązały strategiczne partnerstwo w celu demontażu airbusa A220-300. Ma to na celu zaradzenie poważnemu niedoborowi części i problemów z łańcuchem dostaw, które dotykają światowy przemysł lotniczy. Były samolot EgyptAir został dostarczony i jest obecnie w trakcie demontażu w celu zaspokojenia potrzeb technicznych floty Delta Air Lines i innych linii lotniczych.

To bezprecedensowe posunięcie oznacza, że po raz pierwszy leasingodawca opracował takie rozwiązanie dla samolotów A220. Najnowsze rozwiązanie w zakresie pozyskiwania części podkreśla powagę obecnego kryzysu w łańcuchu dostaw w branży lotniczej.

Delta i Azorra dla A220

Azorra przedstawia się jako leasingodawca samolotów oparty na relacjach, zapewniający leasing, finansowanie, transformację floty i rozwiązania w zakresie zarządzania aktywami inwestorom lotniczym, finansistom i operatorom linii lotniczych na całym świecie. Obecnie firma posiada i zarządza flotą ponad 100 samolotów. Łączne zobowiązania przekraczają 160 samolotów, w tym zamówienia na nowe samoloty airbusa A220-100/300 i embraera E190/195-E2. To innowacyjne rozwiązanie w zakresie pozyskiwania części pokazuje, w jaki sposób gracze branżowi opracowują kreatywne podejścia w celu zminimalizowania zakłóceń operacyjnych. Oprócz tego mogą zmaksymalizować wartość swoich aktywów.

Były samolot EgyptAir A220

W lutym 2024 r. Azorra nabyła 12 airbusów A220-300 od egipskiego EgyptAir, który wycofał ten typ samolotu ze względu na niską dostępność i problemy techniczne. Po przejęciu, Azorra przekazała trzy z tych samolotów do Breeze Airways, jednego do Cyprus Airways oraz jednego na części do Delty. Siedem innych pozostaje nadal zaparkowanych na lotnisku w Kairze, oczekując na przyszłe wdrożenie.

Dwunasty samolot, wcześniej zarejestrowany jako SU-GFA, został przebazowany do USA i otrzymał nową rejestrację N560AZ. Ten konkretny odrzutowiec stacjonuje na międzynarodowym lotnisku Blytheville Arkansas (BYH) od grudnia. Lotnisko w Arkansas to lokalizacja z zapleczem konserwacyjnym i naprawczym, co sugeruje, że maszyna przygotowywana jest tam do demontażu. Umowa pomiędzy Azorra i DMS, spółką zależną należącą w całości do Delta Air Lines, ma na celu pomoc w rozwiązaniu niedoborów części przyczyniających się do globalnych wyzwań związanych z uziemieniem samolotów (AOG).

- To strategiczne partnerstwo z DMS jest wyraźnym przykładem kreatywności Azorra w pomaganiu w łagodzeniu wyzwań obserwowanych obecnie w lotnictwie komercyjnym. Linie lotnicze na całym świecie pracują nad zakłóceniami AOG, a my jesteśmy dumni, że możemy odegrać rolę w pomaganiu naszym partnerom w ich przezwyciężaniu - powiedział Ron Baur, prezes Azorra Aviation.

Umowy leasingu silników

Oprócz pozyskiwania części z płatowca, Azorra wydzierżawiła silniki z tego samolotu dla Delty, aby wesprzeć użytkowaną flotę A220 przewoźnika. To kompleksowe podejście maksymalizuje wartość aktywów, jednocześnie rozwiązując wiele wyzwań związanych z łańcuchem dostaw.

- Nasza współpraca z Azorra ma kluczowe znaczenie dla zminimalizowania zakłóceń spowodowanych niedoborami części i problemami z łańcuchem dostaw, z którymi boryka się cała nasza branża. To innowacyjne podejście podkreśla wartość współpracy z naszymi interesariuszami w celu dzielenia się pomysłami i rozwiązywania bieżących wyzwań z korzyścią dla wszystkich stron - powiedział Mike McBride, wiceprezes ds. obsługi technicznej, DMS.

Przyszłe możliwości

Azorra nie ujawniła, czy proces demontażu samolotu jest trwały, czy też A220-300 może zostać zrekonstruowany i przywrócony do służby po normalizacji sytuacji w zakresie dostaw części. Firma podtrzymuje swoje zaufanie do tego typu samolotu pomimo tego niezwykłego posunięcia.

- Bardzo wierzymy w airbusa A220 i pozostaje on bardzo cennym i ważnym zasobem dla Azorra. Rozstanie się z tym używanym płatowcem i wydzierżawienie jego silnika to kreatywne rozwiązanie, które wygeneruje długoterminową szansę na dalszy rozwój A220. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy współpracować z liderem branży, takim jak DMS, aby stworzyć ten korzystny ruch dla naszych klientów A220 - wyjaśnił Baur.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Plus Ultra wycofały ostatniego A340-300

Pasażer i linie lotnicze

Plus Ultra wycofały ostatniego A340-300

Mateusz Kieruzal 10 kwietnia 2025

Z wizytą na FAL w Tuluzie. Tak Airbus produkuje A350

Biznes i przemysł

Positive Aviation szykuje gaśniczego ATR-a

Biznes i przemysł

Positive Aviation szykuje gaśniczego ATR-a

Piotr Bożyk 06 kwietnia 2025

Zobacz również:

Nowe samoloty dla LOT. 40 maszyn przed otwarciem CPK

Biznes i przemysł

Nowe samoloty dla LOT. 40 maszyn przed otwarciem CPK

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2025

AIX: Airbus prezentuje First Class Experience dla A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Azorra Aviation zamawia 20 embraerów z rodziny E2, z opcją na dodatkowe 30

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Plus Ultra wycofały ostatniego A340-300

Pasażer i linie lotnicze

Plus Ultra wycofały ostatniego A340-300

Mateusz Kieruzal 10 kwietnia 2025

Z wizytą na FAL w Tuluzie. Tak Airbus produkuje A350

Biznes i przemysł

Positive Aviation szykuje gaśniczego ATR-a

Biznes i przemysł

Positive Aviation szykuje gaśniczego ATR-a

Piotr Bożyk 06 kwietnia 2025

Zobacz również:

Nowe samoloty dla LOT. 40 maszyn przed otwarciem CPK

Biznes i przemysł

Nowe samoloty dla LOT. 40 maszyn przed otwarciem CPK

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2025

AIX: Airbus prezentuje First Class Experience dla A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Azorra Aviation zamawia 20 embraerów z rodziny E2, z opcją na dodatkowe 30

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5