Azul Cargo Express zwiększa swoje możliwości przewozowe w związku ze stale rosnącym popytem na usługi e-commerce. W tym celu linia pozyskała pierwszego frachtowego airbusa A321 znanego pod nazwą A321P2F (Passenger To Freighter). Samolot, który jest pierwszym tego typu w Ameryce Południowej, będzie większym dodatkiem do floty cargo, która obecnie składa się z dwóch B737-400F.
Airbus A321F (MSN2741) o rejestracji PS-AJA, który otrzymał nazwę Cargo Blue, jest leasingowany od firmy AerCap i został przebudowany do wersji cargo w firmie ST Aerospace w Guangzhou i Jinan. Jest to samolot latający kiedyś w liniach China Southern Airlines. Maszyna przebazowana została do Belo Horizonte w dniach 15-16 października br. z czterema międzylądowaniami. Trasa przebazowania A321F to: Jinan (TNA) - Samarkanda (SKD) - Malta (MLA) - Espargos (SID) - Belo Horizonte (CNF).
- Pojawienie się nowego samolotu jest zawsze powodem do dumy i świętowania; oznacza to, że jesteśmy coraz bliżej oferowania najlepszych możliwości i znacznie większej pojemności do obsługi naszych obecnych i nowych klientów. Są to nowoczesne samoloty o większej przestrzeni, niezawodności i autonomii w lotach międzynarodowych. Dzięki dwóm frachtowcom będziemy promować transformację logistyczną w kraju i jesteśmy gotowi zapewnić jeszcze większą elastyczność w dostawach e-commerce - powiedziała Izabel Reis, szefowa Azul Cargo Express.
Firma Elbe Flugzeugwerke GmbH (EFW), otrzymała zatwierdzenie uzupełnionego certyfikatu typu (validation of its Supplement Type Certification V-STC) dla swojego programu konwersji Airbus A321 P2F przez Brazylijską Narodową Agencję Lotnictwa Cywilnego (ANAC). Ten kamień milowy został osiągnięty wraz z ponowną dostawą samolotu A321P2F do klienta EFW, firmy AerCap, w celu leasingu dla Azul Cargo. Samolot ten jest pierwszym w historii A321P2F zarejestrowanym i eksploatowanym w Ameryce Południowej. Azul Cargo zamierza powiększyć swoją flotę o kolejny samolot A321P2F do końca tego roku.
Dzięki V-STC od ANAC, programy przebudowy EFW są teraz zatwierdzone przez główne władze lotnicze ze wszystkich kontynentów, umożliwiając firmie oferowanie konwersji samolotów, rejestracji i operacji w obu Amerykach, Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Australii.
- Dzięki zatwierdzonemu STC dla naszego programu A321P2F uzyskanemu od brazylijskiego urzędu lotnictwa, z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie tego rozwiązania do konwersji frachtowców na szerszy rynek południowoamerykański. Zatwierdzone STC, wraz z naszym pierwszym w historii A321P2F, który będzie obsługiwany w Ameryce Południowej przez Azul Cargo, stanowią kamień milowy, który zwiększa globalną obecność naszych przebudowanych frachtowców Airbusa - powiedział Jordi Boto, prezes Elbe Flugzeugwerke.
A321P2F
Airbus A321P2F może przewieźć do 28 ton ładunku, który jest podzielony na 14 kontenerów na pokładzie głównym i 10 LD3-45W na pokładzie dolnym. Przy pełnym obciążeniu zasięg A321F wynosi od 3,5 do 4 tys. km. Projekt konwersji został opracowany przez ST Engineering, a Elbe Flugzeugwerke (spółka joint venture między ST Aerospace i Airbusem) zajęła się zarządzaniem programem i marketingiem.
Według szacunków, Airbus chce przebudować ponad 600 samolotów z rodziny A320 w ciągu najbliższych dwóch dekad. Konwersja umożliwia wykorzystanie standardowych palet ładunkowych na pokładzie głównym maszyny.
Brazylijski AZUL
AZUL to brazylijska linia utworzona w 2008 r. roku przez twórcę JetBlue Davida Neelemana. Obecnie linia obsługuje 108 miast, a jej główne rynki to: Portugalia, Stany Zjednoczone oraz Ameryka Południowa. W 2018 r. linia weszła na rynek przewozów all cargo oferując swoje usługi na pokładzie B737-400F. Od tego roku przewoźnik chce rozszerzyć te usługi oferując większy samolot w postaci A321F.
Flota linii AZUL składa się ze 182 samolotów: 40 ATR-ów 72-600, 51 airbusów A320neo, siedmiu A321neo, sześciu A330-200, siedmiu A330-900neo, dwóch boeingów B737-400F, 24 embraerów E195-E2 oraz 45 E195. Przewoźnik oczekuje na dostawę 68 samolotów: pięciu airbusów A330-900, czterech A320neo, czterech A321neo, jednego A321F, trzech ATR-ów 72-600 oraz 51 embraerów E195-E2.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.