Choć Austrian Airlines modernizują flotę samolotów wąskokadłubowych, wycofując turbośmigłowe bombardiery Q400, które latały m.in. do Krakowa, i wymieniając starzejące się A320 na wąskokadłubowe airbusy nowszej generacji, to dyrektor generalna austriackiego przewoźnika wskazuje, że operator z Wiednia poszukuje samolotu zastępczego dla A320. Miałby nim być boeing 737 MAX.
Austriackie linie lotnicze, które są członkiem Grupy Lufthansa, realizują loty krótko- i średniodystansowe za pomocą wąskokadłubowych 28 airbusów A320 i A320neo, których dostawy rozpoczęły się w grudniu 2022 roku. Francuski producent samolotów dostarczył do tej pory operatorowi z Wiednia pięć wąskokadłubowców nowej generacji.
Austrian do krótkich lotów wykorzystuje także embraery 190, lecz wybór A320neo wskazywał, że to wokół tego samolotu austriackie linie będą rozwijać flotę swoich samolotów, lecz słowa Annette Mann, dyrektor generalnej spółki-córki Lufthansy, dają inny obraz sytuacyjny.
– Do 2035 roku będziemy musieli wymienić znaczną liczbę samolotów na krótkich dystansach. Jedną z opcji jest skorzystanie z zamówień na A320 od Grupy Lufthansa, lecz toczą się też dyskusje na temat tego, jak wykorzystać grupowe zamówienie na boeingi 737 MAX – powiedziała, w rozmowie z „Aviation Week”, Mann.
Przewoźnik z Wiednia wraz z Brussels Airlines, Eurowings i Swiss International Air Lines wchodzą w skład Grupy Lufthansy. Niemiecki koncern złożył u Boeinga zamówienie na 40 MAX-ów, lecz do tej pory nie zostało ujawnione, które linie z Grupy otrzymają wąskokadłubowe boeingi nowej generacji. Należy pamiętać, że w maju br. szef Eurowings zasugerował możliwość przejęcia zamówienia na B737 MAX, co oznacza, że Austrian Airlines stają się drugą rozważaną możliwością.
Z kolei, w rozmowie z „ch-aviation”, Mann stwierdziła, że „nie jest jeszcze przesądzone”, które linie otrzymają MAX-y. – Musimy wiele zrobić, aby odnowić naszą flotę samolotów krótkodystansowych, ponieważ nie jest ona najnowsza. (…) Austrian ma dwie możliwości: albo pozyskanie kolejnych A320neo, albo całkowite przejście na B737 MAX” – zaznaczyła dyrektor generalna austriackich linii lotniczych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.