Partner serwisu
Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
B737 MAX z kolejną usterką
fot. Cityswift, CC BY 2.0 DEED, flickr.com
Boeing wezwał wszystkich operatorów B737 MAX do poszukiwania „ewentualnie” poluzowanych śrub w układzie sterowania sterem kierunku. Sprawie ściśle przygląda się amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa, która prowadzi program certyfikacyjny MAX-ów w wersji 7 i 10. Obecnie na całym świecie aktywnych jest ponad 1 300 wąskokadłubowców nowej generacji, a jednym z operatorów są Polskie Linie Lotnicze LOT. Awaria nie wpływa na razie na produkcję i dostawy nowych boeingów z rodziny 737.

W trakcie rutynowego przeglądu B737 MAX przez nienazwane wprost międzynarodowe linie lotnicze wykryto poluzowane śruby układu sterowania sterem kierunku. Amerykański producent statków powietrznych, po otrzymaniu danych, zobligował wszystkie linie lotnicze na świecie, będące jednocześnie użytkownikami boeingów 737 MAX, do inspekcji swoich samolotów i sprawdzenia, czy układ sterowania sterem kierunku posiada wszystkie „krytyczne podzespoły” i jest sprawny.

Co jest zaskakuje lub nie, jeśli popatrzy się na ostatnie poczynania Boeinga, producent, po otrzymaniu danych, miał wykryć poluzowane śruby w mającym być dostarczonym w najbliższym czasie samolocie. W oświadczeniu przesłanym agencji Reutera, Boeing oświadczył, że zidentyfikowany problem w konkretnym samolocie został już rozwiązany.

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) w USA zakomunikowała, że „w trakcie trwania inspekcji pozostaje w kontakcie z Boeingiem i operatorami samolotu na całym świecie”. Agencja prosi przewoźników, aby kontrole systemów zarządzania bezpieczeństwem zostały przeprowadzone „najszybciej, jak to tylko możliwe”. Regulator chce ustalić, od kiedy samoloty mogą mieć „poluzowane” elementy systemu sterowania. Agencja rozważy dodatkowe działania w oparciu o dalsze odkrycia wadliwych podzespołów.

Obecnie 81 linii lotniczych z całego świata eksploatuje łącznie 1 360 MAX-ów. Regularne operacje lotnicze wykonują B737 MAX 8 oraz 9, gdyż amerykański regulator lotniczy, czego nie może zrozumieć Boeing, w dalszym ciągu prowadzi certyfikację najmniejszego i największego wariantu wąskokadłubowego samolotu nowej generacji. Operatorem MAX-ów są również Polskie Linie Lotnicze LOT, które posiadają flotę 11 takich samolotów. Obecnie rejsy LOT-u wykonuje dziewięć maszyn, gdyż dwa boeingi (SP-LVA i SP-LVB) na czas trwania przeglądu zostały wyłączone z czynnej służby.

Wykryty problem nie dotyczy samolotów starszej generacji (B737-800NG). Boeing nie zamierza na razie zatrzymywać produkcji nowych MAX-ów. Księga zamówień Boeinga wskazuje, że Boeing ma do zbudowania aż 4584 nowe wąskokadłubowe samoloty. Na dostawę nowych MAX-ów oczekują 93 linie lotnicze stanu na grudzień 2023 r. Boeing ma na całym świecie zaległe dostawy 4584 samolotów MAX oczekujących na dostawę do 93 linii lotniczych. Producent ma w dalszym ciągu kontynuować dostawy nowo zbudowanych samolotów. B737 jest najlepiej sprzedającym się wąskokadłubowym samolotem w historii lotnictwa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Rafał Dybiński 18 grudnia 2023

Kobieta zostanie nowym dyrektorem Boeinga?

Biznes i przemysł

Kobieta zostanie nowym dyrektorem Boeinga?

Mateusz Kieruzal 17 grudnia 2023

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 10 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Rafał Dybiński 18 grudnia 2023

Kobieta zostanie nowym dyrektorem Boeinga?

Biznes i przemysł

Kobieta zostanie nowym dyrektorem Boeinga?

Mateusz Kieruzal 17 grudnia 2023

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 10 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5