Partner serwisu
Prawo i polityka

B747-8 nowym samolotem „dnia zagłady”. Korean Air sprzedał Jumbo Jety Amerykanom

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
B747-8 nowym samolotem „dnia zagłady”. Korean Air sprzedał Jumbo Jety Amerykanom
fot. Bill Abbott, CC BY-SA 2.0 DEED, flickr.com
„Doomsday plane” jest samolotem przeznaczonym do lotów prezydenta Stanów Zjednoczonych, który w czasie ewentualnego pełnoskalowego przetrwa nuklearne uderzenie wroga. Maszyna doczeka się godnego następcy, a będzie nim B747-8. Odpowiedzialna za stworzenie nowych samolotów „dnia zagłady” amerykańska firma kupiła od Korean Air pięć Jumbo Jetów, które zastąpią obecne samoloty „dnia zagłady”, które powstały w latach 70. XX wieku na bazie B747-200.

Sierra Nevada Corporation – firma-wykonawca branży obronnej z siedzibą w Nevadzie – stała się niedawno beneficjentem wartego 13 mld dolarów rządowego kontraktu na opracowanie nowego samolotu, który stanie się centrum dowodzenia amerykańskiej administracji na czas wojny nuklearnej i będzie w stanie przetrwać atak nuklerany wroga. Amerykańska firma jest odpowiedzialna za stworzenie nowego „Doomsday plane”, czyli samolotu „dnia zagłady”, który wejdzie w wyposażenie Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, które obecnie dysponują czterami samolotami E-4B Nightwatch – znanymi również jako Narodowe Centra Operacji Powietrznodesantowych.

Zakup B747-8

Sierra Nevada poczyniła już pierwsze kroki w kierunku budowy nowej maszyn, albowiem firma z sektora obronnego podpisała umowę z flagowymi liniami lotniczymi Korei Południowej na zakup pięciu boeingów 747-8. Jak wynika z raportu agencji Reutera, koreański przewoźnik sprzeda pięć Jumbo Jetów za kwotę 674 mln dolarów, co oznacza, że cena zakupu jednego szerokokadłubowca to 134,8 mln dolarów. Termin końcowy realizacji umowy został wyznaczony na wrzesień 2025 rok.

Flota Korean Air, po sprzedaniu pięciu Jumbo Jetów, liczyć będzie cztery takie samoloty, albowiem przewoźnik z Seulu rozpoczął proces modernizacji floty i wycofywania starzejących się samolotów czterosilnikowych, które są zastępowane nowoczesnymi i efektywnymi paliwowo airbusami A350. Kilka tygodni temu koreańskie linie zamówiły 33 takie maszyny; wartość kontraktu to ponad 33 mld dolarów.

Racjonalny wybór

Decyzja Amerykanów o wyborze B747-8 jako następcy samolotów E-4B, które powstały w latach 70. XX wieku na bazie B747-200, nie może dziwić, albowiem kluczowa jest liczba silników. Dla rządu USA liczy się niezawodność maszyn, a obecnie produkowane dwusilnikowe maszyny nie dają żadnej przewagi. Jeśli jeden z silników ulegnie awarii, konieczne jest wykonanie operacji lądowania, a „Doomsday plane” jest samolotem, który ma latać i być „domem” dla rządu Stanów Zjednoczonych, w przypadku pełnoskalowego konfliktu zbrojnego, przez co najmniej kilkanaście godzin.

Zgodnie z umową z Siłami Powietrznymi Stanów Zjednoczonych (USAF) oczekuje się, że Sierra Nevada zakończy prace nad nowymi samolotami do 2036 r. 59 mln dolarów przekażą amerykańskie Siły Powietrzne, aby firma z Nevady, od razu po otrzymaniu pierwszego B747-8, mogła rozpocząć prace rozwojowe i różnorakie testy. Według Defense News, kontrakt obejmie zarówno rozwój, jak i produkcję samolotu oraz powiązanych z nim systemów naziemnych. Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych już wcześniej stwierdziły, że nowy samolot „dnia zagłady” będzie miał podejście modułowe, aby dostosować się do stale zmieniającego się sprzętu i możliwości technologicznych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Tomasz Śniedziewski 13 maja 2024

Iberia odbierze pierwszego A321XLR. Hiszpańska linia zatąpiła Aer Lingusa

Pasażer i linie lotnicze

Sieć elektrycznych taksówek powietrznych powstanie w Ras Al Khaimah

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Tomasz Śniedziewski 13 maja 2024

Boeing: Pracownicy fałszowali wyniki kontroli B787

Biznes i przemysł

T’way Airlines oraz Air Premia dołączą do Star Alliance?

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Tomasz Śniedziewski 13 maja 2024

Iberia odbierze pierwszego A321XLR. Hiszpańska linia zatąpiła Aer Lingusa

Pasażer i linie lotnicze

Sieć elektrycznych taksówek powietrznych powstanie w Ras Al Khaimah

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Tomasz Śniedziewski 13 maja 2024

Boeing: Pracownicy fałszowali wyniki kontroli B787

Biznes i przemysł

T’way Airlines oraz Air Premia dołączą do Star Alliance?

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5