British Airways (BA) rozpoczęły kompensować emisje ze wszystkich swoich lotów krajowych w Wielkiej Brytanii w ramach działania, aby do 2050 r. uzyskać neutralność emisji CO2. Od 1 stycznia 2020 r. emisje z lotów BA są kompensowane poprzez inwestycje w zweryfikowane projekty redukcji CO2 na całym świecie.
Rozpoczęcie kompensacji, to decyzja podjęta przez linię w ub. roku, o której informowaliśmy w październiku 2019 w artykule "
BA od przyszłego roku chce zrekompensować emisje z lotów krajowych".
Jak możemy przeczytać w oświadczeniu przewoźnika, BA obsługuje 75 lotów krajowych dziennie na trasach łączących Londyn z Manchesterem, Leeds, Newcastle, Wyspą Man, Edynburgiem, Glasgow, Aberdeen, Belfastem, Inverness i Jersey. Oprócz planu kompensacji na tych trasach, brytyjski przewoźnik planuje osiągnąć swój cel zerowej emisji netto, latając bardziej oszczędnymi samolotami, inwestując w zrównoważone paliwa i zmieniając procedury operacyjne.
Firma macierzysta, International Airlines Group (IAG) zainwestowała już 400 milionów dolarów w partnerstwo z firmą Velocys zajmującą się paliwami odnawialnymi, która buduje zakład do przetwarzania odpadów z gospodarstw domowych i odpadów handlowych na zrównoważone paliwo lotnicze.
- Wiemy, że liczba podróży lotniczych stale rośnie, ale wiemy też, że nasza przyszłość musi być zrównoważona. Rozwiązanie złożonego problemu zmian klimatu wymaga wielopłaszczyznowej reakcji, a zrównoważenie emisji na wszystkich lotach w Wielkiej Brytanii to tylko jeden krok, który podejmujemy w celu zmniejszenia naszego wpływu na środowisko, przy jednoczesnym znalezieniu większej liczby rozwiązań mających na celu obniżenie emisyjności. Nasze projekty redukcji emisji są starannie dobierane, aby zapewnić ich skuteczność i rzeczywistą redukcję emisji dwutlenku węgla, a także korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe - stwierdził prezes BA Alex Cruz.
Tymczasem klienci BA latający poza Wielką Brytanią już od dłuższego czasu mogą skorzystać z narzędzia kompensacyjnego BA, aby uczynić swoje loty neutralnymi pod względem emisji CO2, umożliwiając im obliczanie emisji i udział w projektach redukcji CO2 w Peru, Sudanie i Kambodży. Przykładowy dodany koszt do ceny lotu w obie strony z Londynu do Madrytu, to 1 funt (około 5 zł) oraz około 15 funtów dla biletu klasy biznes między Londynem a Nowym Jorkiem.