Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

BA odwołają setki lotów z powodu problemów z silnikami w B787

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Financial Times

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
BA odwołają setki lotów z powodu problemów z silnikami w B787
fot. Piotr Bożyk
British Airways (BA) poinformowały wczoraj (11 października), że planują odwołać setki lotów dalekodystansowych z zimowego rozkładu 2024/25, ponieważ borykają się z niedoborami floty samolotów B787, co jest spowodowane opóźnieniami w dostawach części zamiennych do silników Trent 1000 - poinformował Financial Times.

Brytyjski przewoźnik przekazał w piątek, że m.in. opóźnia uruchomienie nowej trasy Londyn Heathrow - Kuala Lumpur i zawiesza jeden lot dziennie między Londynem Gatwick a Nowym Jorkiem oraz między Londynem Heathrow a katarską Dohą.

- Podjęliśmy decyzję o anulacji części rejsów, ponieważ nie wierzymy, że problem zostanie rozwiązany w najbliższym czasie i chcemy zapewnić naszym pasażerom pewność, na jaką zasługują w swoich planach podróży - można przeczytać w oświadczeniu linii.

BA, będące częścią International Airlines Group, zrzuca winę za falę odwołań na „opóźnienia w dostawie silników i części zamiennych” od Rolls-Royce'a, producenta tychże silników. Problemy dotyczą w szczególności silników RR Trent 1000 montowanych w szerokokadłubowych boeingach 787 Dreamliner.

Zakłócenia te stanowią najnowszy problem linii lotniczej, która zmaga się z wydajnością operacyjną od zakończenia ograniczeń w podróżowaniu spowodowanych pandemią koronawirusa w 2022 r. Opóźnienia i odwołania lotów do i z londyńskiego hubu linii na Heathrow podwoiły się od czasu pandemii, jak wykazała analiza Financial Times danych brytyjskiego urzędu lotnictwa.

Szefowie BA przyznają, że linia musi poprawić swoją niezawodność i punktualność. Jednak przewoźnik stwierdził również, że ma niewielką bezpośrednią kontrolę nad wieloma problemami, które doprowadziły do ​​pogorszenia jej sytuacji operacyjnej. Należą do nich również opóźnienia w kontroli ruchu lotniczego, szczególnie w Europie, które gwałtownie wzrosły od czasu pandemii.

Najnowsze problemy z łańcuchem dostaw w branży spowodowały uziemienie pięciu B787 (dwóch B787-8, dwóch B787-9 oraz jednego B787-10) z floty 40 Dreamlinerów BA, co oznacza, że ​​nie ma wystarczającej liczby samolotów, aby latać zgodnie z opublikowanym harmonogramem. Oprócz opóźnionych dostaw części od Rolls-Royce'a, okazało się, że niektóre silniki musiały zostać wymienione szybciej niż oczekiwano. Aby wypełnić te luki we flocie, BA wykorzystuje zapasowe samoloty B777. Jednak i one muszą co jakiś czas przejść ciężkie przeglądy techniczne, co jeszcze bardziej zwiększa zakłócenia operacyjne.

Linia zapewniła, że ​​Rolls-Royce jest „świadomy wpływu”, jaki jego problemy mają na siatkę połączeń linii oraz ich pasażerów, a on sam ​​szuka „zapewnienia szybkiego i niezawodnego rozwiązania tych problemów”. Producent silników poinformował pod koniec września, że kontynuuje współpracę z BA i wszystkimi swoimi klientami, aby „zminimalizować wpływ” ograniczonej dostępności części zamiennych, spowodowanej problemami z globalnym łańcuchem dostaw.

- Niestety, jest to problem dotyczący całego przemysłu lotniczego - przekazał Rolls Royce i przypomniał, że na początku tego roku poinformował, że w ciągu najbliższych pięciu lat przeznaczy 1 mld funtów na serię udoskonaleń w rodzinie silników Trent, które mają na celu poprawę spalania paliwa i trwałości całej jednostki napędowej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mandarin Airlines zamawiają kolejnego ATR-a 72-600

Biznes i przemysł

Mandarin Airlines zamawiają kolejnego ATR-a 72-600

Piotr Bożyk 12 października 2024

LOT. Trzeci embraer E195-E2 już w drodze do Polski

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Trzeci embraer E195-E2 już w drodze do Polski

Piotr Bożyk 11 października 2024

Węgry: Enter Air uruchamia własny hangar (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

British Airways wracają z rejsami do Tajlandii

Pasażer i linie lotnicze

British Airways wracają z rejsami do Tajlandii

Rafał Dybiński 21 sierpnia 2024

British Airways zawieszają Pekin. Bez Syberii przeloty nieopłacalne

Pasażer i linie lotnicze

FIA: British pokazał nową kabinę wąskokadłubową. Powiew świeżości

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Mandarin Airlines zamawiają kolejnego ATR-a 72-600

Biznes i przemysł

Mandarin Airlines zamawiają kolejnego ATR-a 72-600

Piotr Bożyk 12 października 2024

LOT. Trzeci embraer E195-E2 już w drodze do Polski

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Trzeci embraer E195-E2 już w drodze do Polski

Piotr Bożyk 11 października 2024

Węgry: Enter Air uruchamia własny hangar (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

British Airways wracają z rejsami do Tajlandii

Pasażer i linie lotnicze

British Airways wracają z rejsami do Tajlandii

Rafał Dybiński 21 sierpnia 2024

British Airways zawieszają Pekin. Bez Syberii przeloty nieopłacalne

Pasażer i linie lotnicze

FIA: British pokazał nową kabinę wąskokadłubową. Powiew świeżości

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5