Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Babimost: Spory spadek i kiepskie perspektywy na przyszłość

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrasruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Babimost: Spory spadek i kiepskie perspektywy na przyszłość
fot. Port Lotniczy Zielona Góra - Babimost
17,1 tys. pasażerów – tyle obsłużono w Babimoście w ciągu całego 2015 roku. Ale bieżący nie będzie już taki optymistyczny. Tym bardziej, że Sprint Air, jedyny przewoźnik operujący z lotniska, zrezygnował z realizowania dwóch połączeń w tygodniu – w piątek wieczorem do Warszawy i w niedzielę do Babimostu. Efekty już widać.

W styczniu tego roku w Babimoście obsłużono 426 pasażerów – o 35,7 proc. mniej, niż w tym samym miesiącu 2015 roku. Na lotnisku wykonano też 67 operacji lotniczych, co oznacza, że na jeden lot przypadało zaledwie 6,4 pasażera. To niewiele, ale dla przewoźnika nie jest to duża strata. Połączenia są bowiem dofinansowane przez władze regionu. W styczniu bieżącego roku podpisano kolejną umowę na obsługę połączenia. Koszt – 7 mln zł. Tyle otrzyma Sprint Air za rok utrzymywania trasy między Warszawą a Babimostem.

Dla pasażerów nowa umowa to także zmiana rozkładu lotów. Od nowego roku samolot do Warszawy startuje z Babimostu wcześniej niż do tej poru, a ze stolicy wraca niemal o godzinę później.

Nie wiadomo obecnie też co dalej z finansowaniem lotniska przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”. Jeszcze do niedawna przedstawiciele PPL zapowiadały sprzedaż udziałów w lotnisku samorządowcom. Po zmianach, jakie w ostatnim czasie zaszły w PPL, kwestia ta została jednak zawieszona.

– Zbywanie udziałów związane było z przenoszeniem obciążeń ze strony państwa na samorządy. Oczywiście, dla samego przedsiębiorstwa to duża oszczędność, ale na transport lotniczy warto patrzeć w szerszym kontekście – a więc takim, który dotyczyłby całości, nie tylko jego wycinka. Czy w tym kontekście jest to dobra decyzja – nie jestem o tym przekonany – mówił Mariusz Szpikowski, nowy dyrektor PPL i Lotniska Chopina na niedawnym spotkaniu z dziennikarzami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5