Port lotniczy Barcelona-El Prat zaoferuje w najbliższym sezonie letnim aż 24 nowe trasy, w tym jedną do Gdańska i trzy transatlantyckie.
Rejsy nad Morze Bałtyckie będą realizować linie lotnicze
Ryanair. Niskokosztowiec z Irlandii połączył już od 28 marca
stolicę Katalonii z Gdańskiem dwoma rejsami w tygodniu.
Dreamlinerami do Calgary i Chicago
Uwagę zwracają trzy nowe transatlantyckie trasy. Kanadyjski przewoźnik
WestJet trzy razy w tygodniu doleci do
Calgary. Inauguracyjny rejs zaplanowano na 7 maja. Loty będą realizowane Dreamlinerami wersji 787-9.
Na 26 maja ustalono natomiast inaugurację rejsów do
Chicago. Nową trasę do Stanów Zjednoczonych oferują
United Airlines. Loty będą realizowane codziennie z wykorzystaniem Dreamlinera wersji 787-8.
Ostatnią z transatlantyckich nowości są rejsy
Plus Ultra do
Hawany. Loty na Kubę obsłuży airbus A330-200. Inauguracyjny rejs wyznaczono na 29 czerwca. Na karaibską wyspę będzie można polecieć jednak tylko raz w tygodniu.
Po trzech latach przerwy do Barcelony wrócą szerokokadłubowce
Air China. Narodowy przewoźnik Państwa Środka zamierza od czerwca realizować połączenie z
Pekinu do stolicy Katalonii trzy razy w tygodniu.
Od Faro po Baku
Oprócz Gdańska niskokosztowy Ryanair połączył również dwa razy w tygodniu Barcelonę z portugalskim
Faro, włoskim
Triestem i marokańskim
Warzazatem.
Trzy nowe trasy ze stolicy Katalonii zaoferowała
Volotea. Airbus A319 lata już codziennie do portu lotniczego Asturia, położonego niedaleko
Oviedo i
Gijon. Airbusy A320 taniego przewoźnika połączą natomiast Barcelonę z dwoma destynacjami na Sardynii.
Olbia będzie obsługiwana cztery razy w tygodniu, począwszy od 26 maja, a
Cagliari trzy razy w tygodniu już od 7 kwietnia.
Niskokosztowe
Norwegian zaoferują z kolei trzy razy w tygodniu loty swoimi boeingami 737-800 do szwedzkiego
Goeteborga, począwszy od 22 czerwca, a od 3 czerwca dwa razy w tygodniu do duńskiego
Aalborga.
Czarterowy przewoźnik
Dan Air od 20 czerwca raz w tygodniu doleci ze stolicy Katalonii do
Bukaresztu i
Braszowa. Rejsy obsłużą airbusy A320. Z kolei
Air Europa uruchomi w czerwcu rejsy na
Lanzarote i
Teneryfę, na Wyspach Kanaryjskich, realizowane boeingami 737-800.
Na 1 kwietnia (i to nie jest żart) wyznaczono inaugurację codziennych rejsów
Icelandair do
Rejkiawiku. Narodowy przewoźnik Islandii zaoferuje przeloty boeingiem 737 MAX 8.
Kolejną nowością będą loty airbusem A319 do
Baku.
Azerbaijan Airlines obsłużą połączenie dwa razy w tygodniu, począwszy od 2 maja. Cztery razy w tygodniu natomiast do
Kiszyniowa planują latać linie
Air Moldova. Airbusy A320 narodowego przewoźnika Mołdawii pojawią się po raz pierwszy w Barcelonie 27 kwietnia.
Kolejne połączenia z Katalonii zaoferują
easyJet. Brytyjski tani przewoźnik od 26 czerwca poleci dwa razy w tygodniu do portugalskiego
Faro, konkurując tym samym bezpośrednio z Ryanairem.
Rejsy easyJet będą realizowane airbusem A320, podobnie jak
Eurowings do
Frankfurtu nad Menem. Przewoźnik z grupy
Lufthansy zadebiutuje w Barcelonie 5 maja i będzie latać tylko raz w tygodniu do tego regionu Hiszpanii.
Listę nowości zamykają greckie
Aegean. Airbus A320neo zabierze podróżnych z Barcelony do
Salonik dwa razy w tygodniu. Inauguracyjny rejs wyznaczono na 29 maja.
Port lotniczy Barcelona-El Prat obsłużył w minionym roku dokładnie 41 639 622 pasażerów. To był piąty w historii wynik drugiego pod względem wielkości lotniska na całym Półwyspie Iberyjskim. W rekordowym 2019 roku doliczono się bowiem 52 686 314 podróżnych. Rok wcześniej było ich 50 172 457, a dwa lata przed pandemią 47 284 500. Ponadto lepszy od 2022 roku był jeszcze 2016, kiedy odprawiono w sumie 44 154 693 pasażerów.