Według opracowanego przez firmę Boeing raportu Pilot and Technician Outlook 2021-2040 1 , mimo pandemicznego spowolnienia rynku lotniczego, w ciągu najbliższych 20 lat światowe linie lotnicze potrzebować będą 612 000 nowych pilotów, z czego aż 115 000 w samej Europie. Dostrzega to również Bartolini Air, ośrodek treningowy który od 2019 roku szkoli pilotów zasiadających za sterami samolotów Ryanair. Realizowany w łódzkiej szkole pilotów proces szkoleniowy jest realizowany w ramach Ryanair Mentored Programme.
Gwałtowne, wymuszone na mocy zapadających na całym świecie decyzji, spowolnienie rozwoju rynku lotniczego z każdym miesiącem odchodzi w zapomnienie. Powrót na niebo przewoźników, ponowne zainteresowanie nie tylko podróżami turystycznymi, ale także biznesowymi, pozwala z optymizmem patrzeć na najbliższe kilka lat. Optymizm ten wyraża się także w ogłoszonych ostatnio decyzjach Ryanair, który planuje nie tylko zwiększenie swojej floty samolotów, lecz również zatrudnienie około 5 000 osób – głównie pilotów i personelu pokładowego.
Płynące od przewoźnika z Irlandii informacje z uwagą śledzą także osoby, które rozważają kształcenie w kierunku pracy pilota liniowego. Jest to bowiem najlepszy czas na rozpoczęcie szkolenia lotniczego i zdobycie ciekawej, atrakcyjnej finansowo pracy w ciągu zaledwie 2 lat. Oferowane przez ośrodek szkolenia pilotów Bartolini Air kursy realizowane w ramach Programu Mentorskiego Ryanair dają aż 98 proc. szans na zdobycie pracy u tego przewoźnika – taka jest dotychczasowa statystyka kursów mentorskich.
– Na dwuletnie szkolenie wydać trzeba 59 900 euro. To na polskie warunki znaczna kwota, ale należy ją traktować jako zyskowną inwestycję, która zwraca się już po ok. 2-3 latach, a potem zapewnia zachodnioeuropejskie zarobki aż do emerytury. Zwiększające się zapotrzebowanie na pilotów wraz z atrakcyjnymi zarobkami w branży to najlepszy gwarant opłacalności tej inwestycji w siebie czy w nasze dorosłe dziecko – wyznał Bartłomiej Walas, prezes grupy Bartolini Air.
Pewność zdobycia pracy po szkoleniu w Bartolini Air wynika nie tylko ze współpracy z Ryanair. Wpływ na skuteczność szkolenia oraz atrakcyjność jego absolwentów na rynku pracy ma przede wszystkim poziom merytoryczny ośrodka oraz jego zaplecze – nowe, wyposażone w elektroniczną awionikę Garmin samoloty Tecnam, symulatory samolotów Tecnam, Airbus A320 oraz Boeing 737, a także akrobacyjny samolot CAP 10C NG, wspomagający szkolenie pilotów w zakresie wyprowadzania samolotu z nietypowych położeń.
Ogromną rolę w procesie szkoleniowym odgrywa także fakt, że studenci 1 Pilot and Technician Outlook 2021-2040 Bartolini Air zdobywają swoje umiejętności, latając na dwóch międzynarodowych lotniskach z pełną kontrolą ruchu lotniczego – w Porcie Lotniczym Łódź oraz Porcie Lotniczym Olsztyn Mazury. Łódzki ośrodek szkolenia pilotów Bartolini Air kształci pilotów z całej Europy. To jedna z trzech firm na naszym kontynencie, która szkoli przyszłych pilotów liniowych Ryanair. To także jedyny partner irlandzkiego przewoźnika w regionie Europy środkowo-wschodniej, a korzystają z niego przyszli piloci z całej Europy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.