Partner serwisu
Prawo i polityka

Będzie nowy Air Force One. Pierwotnie miał latać w Rosji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Będzie nowy Air Force One. Pierwotnie miał latać w Rosji
Fot. whitehouse.govAir Force One, czyli Boeing 747
Rząd USA poinformował, że stara się kupić dwa Boeingi 747-8, czyli popularne Jumbo Jety. Samoloty są na stanie Boeinga, ponieważ ich pierwotny nabywca zbankrutował i nigdy ich nie odebrał.

Boeing ma w swojej dyspozycji dwa Jumbo Jety, których wybudowanie (łącznie 4 sztuk) zleciła producentowi rosyjska kompania lotnicza Transaero w grudniu 2013 roku. Miały być to pierwsze fabrycznie nowe 747 używane przez kompanię lotniczą z krajów byłego ZSRR. Przewoźnik odczuł jednak bardzo dotkliwie konsekwencje ograniczonej blokady gospodarczej Rosji po zajęciu Krymu i zbankrutował w 2015 roku, nie odbierając nigdy samolotów. Boeing zdążył wyprodukować dwie maszyny.

Zupełnie nowy Air Force One jest za drogi

Media w USA podają, że rozmowy pomiędzy Ministerstwem Obrony USA a Boeingiem, w sprawie przejęcia samolotów, są już bardzo zaawansowane i za chwilę dojdzie do podpisania umowy z producentem.
– Wypracowujemy ostatnie warunki umowy przejęcia dwóch komercyjnych Boeingów 747-8, do podpisania kontraktu dojdzie wkrótce – potwierdziła 3 sierpnia Ann Stefanek, rzeczniczka US Air Force.

Pomysł na zakup dwóch gotowych samolotów zrodził się po tym, kiedy na podstawie wykonanego kosztorysu oceniono, że produkcja dwóch maszyn ze specjalnym wyposażeniem będzie bardzo droga. W tym momencie przypomniano sobie o niedostarczonych do Rosji samolotach, które można odkupić i przygotować do nowej roli znacznie taniej.

Donald Trump lata 27-letnią maszyną

Zmodyfikowane Boeingi 747 używane przez prezydenta Trumpa i jego administrację wkrótce będą wymagały wymiany. Samoloty mają już 27 lat (zostały kupione za kadencji George’a H. W Busha) i pomimo modernizacji, starzeją się. Nowe 747 po zakupie będą musiały przejść skomplikowaną przebudowę, która pozwoli im sprostać zadaniom w nowej roli.

Dwa Boeingi 747, które chce kupić Biały Dom, mogą być ostatnimi sprzedanymi przez Boeinga. Więcej o końcu produkcji tego legendarnego samolotu piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Oto nowe barwy Air Force One dla VC-25B

Biznes i przemysł

Oto nowe barwy Air Force One dla VC-25B

simetra/avgeek 12 marca 2023

Biden przyleciał z Rzeszowa do Warszawy (aktualizacja)

Prawo i polityka

Air Force One przyleci 24 marca do Europy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Oto nowe barwy Air Force One dla VC-25B

Biznes i przemysł

Oto nowe barwy Air Force One dla VC-25B

simetra/avgeek 12 marca 2023

Biden przyleciał z Rzeszowa do Warszawy (aktualizacja)

Prawo i polityka

Air Force One przyleci 24 marca do Europy

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5