Po niespełna 18 latach służby białoruska Belavia wycofała swojego ostatniego boeinga 737-500. Do końca tego roku odejdą z floty także większe 737 w wersji 300. Wymiana i odświeżanie floty ma się zakończyć na przełomie 2021 i 2022 roku. Wysłużone 737-300 i -500 classic zostają zastępowane nowymi 737 MAX i E195-E2.
Belavia poinformowała na mediach społecznościowych, że wycofała ostatecznie ostatniego boeinga 737-500. Maszyna o rejestracji EW-250PA została wyprodukowana w 1995 r. i początkowo latała dla linii Continental Airlines i Mekong Airlines. Do Belavii B737 trafił w październiku 2003 r. i był pierwszym zachodnim samolotem, który rozpoczął wymianę radzieckich maszyn. Łącznie samolot wylatał nieco ponad 30,7 tys. godzin wykonując 17596 lotów.
Przez flotę Belavii przewinęło się łącznie sześć maszyn tego typu o rejestracjach EW-250PA, EW-251PA, EW-252PA, EW-253PA, EW-290PA oraz EW-294PA.
Obecnie we flocie przewoźnika znajduje się 28 samolotów: trzy boeingi B737-300, dziewięć B737-800,
jeden B737 MAX 8, pięć embraerów E175, siedem E195 oraz
trzy E195-E2. Oczekiwana jest jeszcze dostawa pięciu samolotów: czterech B737 MAX 8 oraz jednego E195-E2. Wymiana i odświeżanie floty ma się zakończyć na przełomie 2021 i 2022 roku.