Partner serwisu
Biznes i przemysł

Belavia wyleasinguje embraery E-Jet E2

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
21-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Belavia wyleasinguje embraery E-Jet E2
fot. Piotr Bożyk
Białoruska linia Belavia podpisała wczoraj (20 lutego) kontrakt dotyczący leasingu regionalnych embraerów E195-E2. Tym samym wkrótce przewoźnik dołączy do użytkowników rodziny E2 popularnych E-Jetów.

Belavia ma odebrać pierwszego z trzech E195-E2 z silnikami Pratt & Whitney PW1900G w grudniu tego roku. Samoloty będą leasingowane od firmy AerCap. Pozostałe dwa samoloty lessor dostarczy w marcu i kwietniu 2021 r. AerCap posiada 50 maszyn E2 na zamówieniu.

– Wraz z wprowadzeniem najbardziej zaawansowanych samolotów Embraera, Belavia będzie cieszyć się zmniejszonymi kosztami operacyjnymi i wszechstronnością swoich nowych maszyn – powiedział prezes i dyrektor handlowy AerCap, Philip Scruggs.

Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot będzie mógł przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 120 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, ma też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 mają być o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer będzie konkurował przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną bombardiera CRJ1000, jak do tej pory.

Obecnie we flocie przewoźnika znajdują się 32 samoloty: pięć boeingów B737-300, sześć B737-500, siedem B737-800, dwa bombardiery CRJ200, cztery embraery E175 oraz siedem E195. Linia oczekuje na dostawę pięciu samolotów: czterech B737 MAX 8 oraz jednego B737-800NG. Wymiana i odświeżanie floty ma się zakończyć na przełomie 2021 i 2022 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing: Kanada wybiera samoloty P-8A Poseidon

Biznes i przemysł

Boeing: Kanada wybiera samoloty P-8A Poseidon

Piotr Bożyk 03 grudnia 2023

Nigeryjskie Ibom Air odebrały pierwszego airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Białoruska Belavia naprawi samoloty rosyjskich linii

Biznes i przemysł

Białoruska Belavia naprawi samoloty rosyjskich linii

Mateusz Kieruzal 20 kwietnia 2023

Belavia: Waszyngton nakłada kolejne sankcje

Prawo i polityka

Belavia: Waszyngton nakłada kolejne sankcje

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

Boeing: Kanada wybiera samoloty P-8A Poseidon

Biznes i przemysł

Boeing: Kanada wybiera samoloty P-8A Poseidon

Piotr Bożyk 03 grudnia 2023

Nigeryjskie Ibom Air odebrały pierwszego airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Białoruska Belavia naprawi samoloty rosyjskich linii

Biznes i przemysł

Białoruska Belavia naprawi samoloty rosyjskich linii

Mateusz Kieruzal 20 kwietnia 2023

Belavia: Waszyngton nakłada kolejne sankcje

Prawo i polityka

Belavia: Waszyngton nakłada kolejne sankcje

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5