Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Belavia wznowi loty do Tel Awiwu. Prawie dziewięć godzin zamiast trzech!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Belavia wznowi loty do Tel Awiwu. Prawie dziewięć godzin zamiast trzech!
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Belavia wznowią 1 czerwca rejsy do Tel Awiwu. Podróż, ze względu na liczne blokady przestrzeni powietrznych w Europie, potrwa jednak prawie dziewięć godzin! A jeszcze przed rokiem przewoźnik pokonywał trasę z Mińska do Tel Awiwu w nieco ponad trzy godziny – przypomina serwis "aeroTELEGRAPH".

Sankcje krajów Unii Europejskiej oraz wojna w Ukrainie wymusiły u narodowego przewoźnika Białorusi radykalną zmianę oferowanego połączenia do Izraela. Od 1 czerwca Belavia wznowi rejsy do Tel Awiwu, które będą realizowane zaledwie dwa razy w tygodniu. To nie koniec złych wieści dla pasażerów. Lot potrwa bowiem niemal trzy razy dłużej niż jeszcze dwanaście miesięcy wcześniej.

27 maja 2021 roku narodowy przewoźnik Białorusi mógł po raz ostatni polecieć optymalną trasą z Mińska do Tel Awiwu (mapka poniżej), która wiodła przez Ukrainę, Mołdawię, Rumunię i zachodnią część Turcji. Boeing 737-800 pokonywał dystans w nieco ponad trzy godziny.

Za serwisem FlightRadar24


Po wymuszonym lądowaniu samolotu Ryanaira w Mińsku i zatrzymaniu Ramana Pratasiewicza kraje europejskiej wspólnoty zakazały jednak narodowym liniom lotniczym Białorusi korzystania ze swoich przestrzeni powietrznych. Belavia zmieniła po raz pierwszy trasę do Tel Awiwu i od 30 maja kierowała swoje odrzutowce bardziej na wschód Rosji, a następnie na południe przez środkową Turcję. Samolot po tej korekcie pokonywał dystans średnio w cztery godziny i 20 minut. Takie rozwiązanie (mapka poniżej) funkcjonowało tylko do połowy lutego bieżącego roku.

Za serwisem FlightRadar24


Drugą zmianę trasy wymusiła bowiem inwazja wojsk Putina w Ukrainie. Przelot nad Krajem Krasnodarskim nie jest już możliwy w związku z czym Belavia skieruje się jeszcze bardziej na wschód Rosji, a następnie na południe do Baku w Azerbejdżanie, gdzie zaplanowano międzylądowanie na tankowanie. Zgodnie z rozkładem podróż do Izraela wydłuży się do ośmiu godzin i 40 minut. Rejs powrotny potrwa nawet pięć minut więcej.

Za serwisem Avianews


Dłuższy lot oznacza większe koszty dla przewoźnika z Białorusi, co oczywiście wpłynie na wyższe ceny biletów. Jak donosi również serwis "Avianews" linie lotnicze wschodnich sąsiadów Polski wdrożą również bardziej restrykcyjne ograniczenia dotyczące bagażu. Limit jego wagi zostanie zmniejszony, co uniemożliwi transport większych instrumentów muzycznych, sprzętu sportowego, zwierząt i broni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Białoruska Belavia naprawi samoloty rosyjskich linii

Biznes i przemysł

Białoruska Belavia naprawi samoloty rosyjskich linii

Mateusz Kieruzal 20 kwietnia 2023

Belavia: Waszyngton nakłada kolejne sankcje

Prawo i polityka

Belavia: Waszyngton nakłada kolejne sankcje

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Białoruska Belavia naprawi samoloty rosyjskich linii

Biznes i przemysł

Białoruska Belavia naprawi samoloty rosyjskich linii

Mateusz Kieruzal 20 kwietnia 2023

Belavia: Waszyngton nakłada kolejne sankcje

Prawo i polityka

Belavia: Waszyngton nakłada kolejne sankcje

Mateusz Kieruzal 26 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5