Partner serwisu
Biznes i przemysł

Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Transportowy Airbus Beluga XL wyruszył dziś (19.07) w swój pierwszy techniczny lot z Tuluzy. Punktualnie o godzinie 10:30 maszyna wzbiła się w powietrze. Jej start był poprzedzony startem obecnej Belugi ST wraz tzw. low passem czyli niskim przelotem nad drogą startową. Wkrótce zaprezentujemy obszerną fotorelację z tego wydarzenia.

Rejs potrwa około 2-3 godziny i można go śledzić na stronie Flightradar24.com.

Na pokładzie maszyny znajduje się 5 członków załogi w tym dwóch pilotów: kapitan Christophe Cail i pierwszy oficer Bernardo Saez-Benito Hernandez, a także trzech inżynierów Airbusa: Laurent Lapierre, Jean Michel Pin oraz Philippe Foucault.

Nowa maszyna oparta jest na modelu A330-200F, które zastąpią wysłużone i zmodyfikowane A300-600ST. Kiedyś projekt uważany przez Airbusa za pomyłkę na stronie internetowej, stał się w końcu faktem i wzbił się w powietrze. Dane przedstawione przez Airbusa pokazują, że duża cześć komponentów modelu A330 jest wykorzystana w Belugach XL, ale nos samolotu z obniżonym kokpitem oraz usterzenie na ogonie samolotu zostały zaprojektowane całkowicie od nowa.

Według najnowszych informacji Airbus potrzebować będzie pierwszych nowych maszyn w przedziale 2019-2021. Pierwszy samolot ma wejść do służby w połowie 2019 r. Natomiast do 2025 r. Airbus chce wymienić wszystkie obecne samoloty A300 Beluga na nowe modele XL.

Odświeżenie floty transportowej producenta wpłynie pozytywnie na zwiększenie możliwości produkcyjnych. Samolot A300-600ST z ładunkiem 40 ton ma zasięg około 1500 mil morskich, podczas gdy Beluga XL z ładunkiem 53 ton będzie mogła przelecieć 2200 mil morskich. To duża różnica. Beluga XL (A330-200) będzie również dłuższa o około 7 metrów niż model oparty na A300-600ST (56,3 m).

Airbus chce wykorzystać większe transportowce do osiągnięcia planowanego tempa produkcji najnowszego modelu A350XWB na poziomie 13-15 sztuk miesięcznie. Producent chce również zwiększyć możliwość produkcji wąskokadłubowej rodziny A320 powyżej 50 sztuk miesięcznie. Większy transportowiec przyda się producentowi także przy zwiększonej produkcji wojskowego A400M oraz nowego A330neo.

Obecnie flota pięciu Airbusów Beluga wykonuje ponad 60 lotów w każdym tygodniu do 11 miejsc w Europie, przewożąc kluczowe części do wszystkich programów Airbusa, w tym także do A380. Belugi są obsługiwane przez Airbus Transport International (ATI), zależną linię lotniczą Airbusa. Załoga każdej maszyny składa się z dwóch pilotów oraz technika pokładowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Take Off: Standaryzacja obsługi naziemnej w Europie

Infrastruktura i lotniska

Take Off: Standaryzacja obsługi naziemnej w Europie

inf. pras. 18 kwietnia 2024

Katowice: Najlepszy Q1 cargo w historii lotniska

Infrastruktura i lotniska

Emirates SkyCargo nawiązała współpracę z DB Schenker

Biznes i przemysł

Zobacz również:

IATA. Dobre wyniki cargo w grudniu, popyt wzrósł o 18,7 proc. rok do roku

Biznes i przemysł

IATA. Dobre wyniki cargo w grudniu, popyt wzrósł o 18,7 proc. rok do roku

Mateusz Kieruzal 28 stycznia 2022

Chiny: Koniec czasu preighterów

Biznes i przemysł

Chiny: Koniec czasu preighterów

Tomasz Śniedziewski 26 grudnia 2021

WorldACD: W styczniu wzrósł popyt na przewozy cargo

Biznes i przemysł

WorldACD: W styczniu wzrósł popyt na przewozy cargo

Tomasz Śniedziewski 24 lutego 2021

Pozostałe z wątku:

Take Off: Standaryzacja obsługi naziemnej w Europie

Infrastruktura i lotniska

Take Off: Standaryzacja obsługi naziemnej w Europie

inf. pras. 18 kwietnia 2024

Katowice: Najlepszy Q1 cargo w historii lotniska

Infrastruktura i lotniska

Emirates SkyCargo nawiązała współpracę z DB Schenker

Biznes i przemysł

Zobacz również:

IATA. Dobre wyniki cargo w grudniu, popyt wzrósł o 18,7 proc. rok do roku

Biznes i przemysł

IATA. Dobre wyniki cargo w grudniu, popyt wzrósł o 18,7 proc. rok do roku

Mateusz Kieruzal 28 stycznia 2022

Chiny: Koniec czasu preighterów

Biznes i przemysł

Chiny: Koniec czasu preighterów

Tomasz Śniedziewski 26 grudnia 2021

WorldACD: W styczniu wzrósł popyt na przewozy cargo

Biznes i przemysł

WorldACD: W styczniu wzrósł popyt na przewozy cargo

Tomasz Śniedziewski 24 lutego 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5