Partner serwisu
Biznes i przemysł

Bezzałogowy samolot z Politechniki Poznańskiej w Meksyku, Kalifornii i na Florydzie

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
28-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Politechnika Poznańska

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Bezzałogowy samolot z Politechniki Poznańskiej w Meksyku, Kalifornii i na Florydzie
fot. Politechnika Poznańska
Studenci Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Poznańskiej skonstruowali bezzałogowy statek powietrzny, który weźmie udział w trzech edycjach konkursu SAE Aero Design. 23-24 lutego 2018 r. – jako jedyna europejska drużyna – studenci PP spróbują swoich sił w Meksyku (SAE Aero Design Mexico 2018). Później, 9-11 marca 2018 r. pojadą na Florydę na SAE Aero Design USA East 2018, a 6-8 kwietnia 2018 r. – do Kalifornii na SAE Aero Design USA West 2018.

Prestiżowe akademickie zawody lotnicze odbywają się od 1986 roku. Ich organizatorem jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierów Transportu SAE (Society of Automotive Engineers). Partnerami zmagań studentów są takie firmy, jak m.in. producent samolotu F-16, firma Lockheed-Martin, Boeing oraz NASA (członkowie tych organizacji zasiadają w jury).

Uczestnicy SAE Aero Design mają możliwość startu w trzech konkurencjach: Micro, Advanced i Regular. W tym roku nasi studenci biorą udział w tej ostatniej – najbardziej prestiżowej, w której zawsze rywalizuje najwięcej drużyn.

– Podczas tegorocznych zmagań członkowie Akademickiego Klubu Lotniczego musieli zbudować bezzałogowy statek powietrzny, którego zadaniem będzie przewiezienie jak największej liczby piłeczek tenisowych, imitujących pasażerów, wraz z 200-gramowymi odważnikami, naśladującymi bagaż – tłumaczy Krzysztof Graczyk, przewodniczący AKL Politechniki Poznańskiej.

Zawody wygrywa drużyna, której samolot w kilku kolejkach lotu przeniesie największy ciężar, w tym wypadku przewiezie największą liczbą "pasażerów". Liczy się też ciężar samej maszyny – im lżejsza, tym lepiej.

– Zakładamy, że nasz samolot o masie 6 kilogramów podniesie około 13 kilogramów obciążenia – tłumaczy Krzysztof Graczyk.

Prace nad konkursowym modelem trwały około pół roku. Zadanie projektowe obejmuje cały proces produkcyjny samolotu. Składa się na niego opracowanie koncepcji, wykonanie prototypu, a następnie docelowej wersji konkursowej. Całość jest poparta wieloma obliczeniami i próbami lotnymi, które poznańscy studenci przeprowadzają na lotnisku w Kąkolewie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PAŻP: Integrujemy środowisko naukowe

Biznes i przemysł

PAŻP: Integrujemy środowisko naukowe

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 02 sierpnia 2019

Projekt NAVIHUB, czyli fundament pod cyfrowe lotnisko

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

PAŻP: Integrujemy środowisko naukowe

Biznes i przemysł

PAŻP: Integrujemy środowisko naukowe

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 02 sierpnia 2019

Projekt NAVIHUB, czyli fundament pod cyfrowe lotnisko

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5