Linie Binter Canarias zamówiły pięć kolejnych embraerów E195-E2. Zamówienie zostanie uwzględnione w portfelu zamówień Embraera za czwarty kwartał br., a jego wartość wynosi 389 mln dolarów amerykańskich według cen katalogowych.
Binter Canarias jest pierwszym europejskim klientem (launch customer) najnowszej rodziny odrzutowców Embraera E2. Na swój pokład maszyny mogą zabrać 132 pasażerów. Większy ich komfort podczas lotu zapewni szerszy prześwit (31 cali czyli niemal 79 cm) między rzędami foteli.
Binter rozszerzył swój krajowy i międzynarodowy rozkład lotów tej zimy. Przewoźnik oferuje ponad 430 tys. miejsc w okresie od listopada do marca 2023 r. Linie latają na 35 bezpośrednich trasach poza Wyspami Kanaryjskimi. Przewoźnik przedłużył wykonywanie lotów do miast zainaugurowanych w lecie, m.in. do Florencji, Valladolid, Jerez de la Frontera czy Kulmim w Maroku. Binter dalej lata do Sal na Wyspach Zielonego Przylądka i Bandżul w Gambii.
E195-E2 - największy w rodzinie E-Jetów E2
Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer konkuruje przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną dawnych bombardierów CRJ1000. Do tej pory zamówiono 250 embraerów E-jet E2, w tym 230 E195-E2.
Flota Binter Canarias
Obecnie we flocie przewoźnika znajduje się 27 ATR-ów: pięć ATR 72-500 i 22 ATR 72-600 oraz pięć embraerów E195-E2. Linia oczekuje na dostawę pięciu samolotów E195-E2. Rozwój i odświeżanie floty ma się zakończyć na przełomie 2023 i 2024 r.