Partner serwisu
Biznes i przemysł

BOC Aviation kupuje 120 samolotów: 70 A320neo i 50 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
BOC Aviation kupuje 120 samolotów: 70 A320neo i 50 737 MAX
Fot. Airbus/Boeing
Singapurska firma leasingowa BOC Aviation (Bank of China Aviation) wzmocnił swoją pozycję wiodącego globalnego leasingodawcy samolotów, składając kolejne znaczące nowe zamówienia zarówno u Airbusa, jak i Boeinga. Firma ogłosiła wczoraj (31 marca) zamówienie na 70 samolotów z rodziny A320neo oraz 50 odrzutowców B737-8 MAX.

Kolejne duże zamówienie na A320neo

BOC Aviation ogłosiła zamówienie na 70 samolotów z rodziny A320neo z dostawą do 2032 r. Firma nie określiła konkretnych wersji rodziny A320neo, ale ma prawo do ich konwersji pomiędzy wszystkimi typami tych samolotów.

- Transakcja ta zwiększy nasz pozostały portfel zamówień w Airbusie do 200 samolotów i zwiększy naszą łączną liczbę dostaw samolotów Airbus do ponad 700 od czasu naszego pierwszego zamówienia w 1996 roku. To zamówienie umacnia naszą pozycję jednego z pięciu największych leasingodawców samolotów na świecie i zapewnia nam silną bazę dostaw w następnej dekadzie. Z niecierpliwością czekamy na dostarczenie większej liczbie klientów tego popularnego, paliwooszczędnego i zaawansowanego technologicznie samolotu - powiedział Steven Townend, prezes i dyrektor generalny BOC Aviation.

Warto wspomnieć, że w kwietniu 2022 r. BOC Aviation zakupiła 80 samolotów z rodziny A320neo: 50 A321neo, 20 A320neo i 10 A321XLR. Dlatego i tym razem można spodziewać się podobnej mieszanki. Dostawy z tego archiwalnego zamówienia mają trwać do 2029 r., więc BOC prawdopodobnie zapewnił sobie płynny strumień dostaw na kolejne cztery lata. Leasingodawca ma obecnie 200 samolotów A320neo zamówionych od Airbusa.

- To nowe i duże zamówienie złożone przez BOC Aviation jest świadectwem trwałego zaufania do rodziny A320 - najbardziej udanego samolotu wąskokadłubowego na świecie. Ta znacząca inwestycja czyni BOC Aviation jednym z największych klientów Airbusa i podkreśla silny i stały popyt rynkowy na nasze paliwooszczędne samoloty i ich długoterminową wartość - powiedział Benoit de Saint-Exupery, wiceprezes Airbusa ds. sprzedaży samolotów komercyjnych.

Lessor nie odmawia sobie także 737 MAX

Zamówienie u Boeinga obejmuje 50 MAX-ów w wersji 8 z dostawą do 2031 r. Podobnie jak i to u konkurencji posiada także prawa do konwersji zamówionych maszyn na inne wersje z rodziny MAX. BOC Aviation po raz ostatni złożył duże zamówienie na MAX-y w grudniu 2022 r., wtedy zakupił 40 737-8 MAX z dostawą w latach 2027-2028, ale prawie na pewno będzie ono opóźnione, biorąc pod uwagę sytuację Boeinga od tamtego czasu.

- Najnowsza inwestycja BOC Aviation w 737-8 pokazuje zaufanie leasingodawców do tego samolotu, aby zaspokoić stały popyt na podróże lotnicze i poprawić efektywność paliwową. B737-8 jest bardzo poszukiwany przez linie lotnicze ze względu na swoją niezrównaną wszechstronność, generując znaczne oszczędności operacyjne dzięki niższemu zużyciu paliwa - powiedział Brad McMullen, starszy wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży komercyjnej i marketingu.

Najnowsze zakupy zwiększają łączne zamówienie BOC do 215 samolotów MAX 8 i 9, z których 140 jeszcze nie zostało dostarczonych.

- Nasza silna współpraca z Boeingiem doprowadziła do zamówienia 50 samolotów na paliwooszczędne samoloty B737-8. Dzięki tej transakcji mamy zobowiązania do zakupu ponad 140 tych samolotów, co stanowi największą pozycję w portfelu zamówień Boeinga w naszej historii. To zamówienie umożliwi nam dalsze dostarczanie naszym klientom zaawansowanych technologicznie samolotów na potrzeby ich przyszłego rozwoju floty - powiedział Steven Townend, prezes BOC Aviation.

Aktywa lotnicze BOC Aviation

Obecnie firma jest właścicielem 445 samolotów: 23 airbusów A220, 68 A320, 140 A320neo, ośmiu A330, sześciu A330neo, dziewięciu A350-900, 57 boeingów B737 NG, 69 B737 MAX, 22 B777, 28 B787 oraz pięciu frachtowców. BOC Aviation posiada zamówione 232 maszyny: 129 z rodziny A320neo, 96 z rodziny B737 MAX oraz siedem B787.

Rodzina A320neo

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP 1A oraz Pratt Whitney napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż A320 poprzedniej generacji.

Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 11 006 maszyn z rodziny A320neo: 57 A319neo, 4 106 A320neo, 6 843 A321neo, co daje około 62 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc. Do tej pory Airbus dostarczył 3 818 maszyn z rodziny A320neo: 29 A319neo, 2 149 A320neo oraz 1 640 A321neo.

Rodzina B737 MAX

Samolotów B737 MAX są oszczędniejszą wersją B737NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3,8 - 4 tys. ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Maszyny MAX posiadają także nowy rodzaj wingletów.

Łącznie 80 firm leasingowych i linii zamówiło 6 479 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2 751 B737 MAX 8), co daje około 37 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1 720 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9. Ponad 60 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 4 tys. lotów B737 MAX dziennie. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 3,5 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 6,5 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,2 proc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

China Airlines potwierdziły zamówienie airbusów A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines potwierdziły zamówienie airbusów A350-1000

Piotr Bożyk 01 kwietnia 2025

C919 w Ryanair? O’Leary chętny na chińskie samoloty

Biznes i przemysł

Lufthansa zmodernizuje 19 B747-8

Biznes i przemysł

Lufthansa zmodernizuje 19 B747-8

Mateusz Kieruzal 31 marca 2025

Zobacz również:

BOC Aviation zamawia 40 kolejnych boeingów B737 MAX 8

Biznes i przemysł

BOC Aviation zamawia 40 kolejnych boeingów B737 MAX 8

Avgeek 29 grudnia 2022

BOC Aviation zamawia kolejnych 20 A320neo

Biznes i przemysł

BOC Aviation zamawia kolejnych 20 A320neo

Piotr Bożyk 08 stycznia 2020

Pozostałe z wątku:

China Airlines potwierdziły zamówienie airbusów A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines potwierdziły zamówienie airbusów A350-1000

Piotr Bożyk 01 kwietnia 2025

C919 w Ryanair? O’Leary chętny na chińskie samoloty

Biznes i przemysł

Lufthansa zmodernizuje 19 B747-8

Biznes i przemysł

Lufthansa zmodernizuje 19 B747-8

Mateusz Kieruzal 31 marca 2025

Zobacz również:

BOC Aviation zamawia 40 kolejnych boeingów B737 MAX 8

Biznes i przemysł

BOC Aviation zamawia 40 kolejnych boeingów B737 MAX 8

Avgeek 29 grudnia 2022

BOC Aviation zamawia kolejnych 20 A320neo

Biznes i przemysł

BOC Aviation zamawia kolejnych 20 A320neo

Piotr Bożyk 08 stycznia 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5