Singapurska firma leasingowa BOC Aviation powiększyła swój portfel zamówień dla rodziny A320neo do 70 samolotów. Airbus poinformował wczoraj (8 stycznia), że na początku roku lessor podpisał zamówienie na dodatkowych 20 samolotów z rodziny A320neo.
20 kolejnych A320neo
Singapurska firma leasingowa BOC Aviation powiększyła swój portfel zamówień dla rodziny A320neo do 70 samolotów. Airbus poinformował wczoraj (8 stycznia), że na początku roku lessor podpisał zamówienie na dodatkowych 20 samolotów z rodziny A320neo. Firma postanowiła nie rozdzielać nowego zamówienia i kupuje 20 samolotów A320neo. Zamówienie zostało sfinalizowane pod koniec grudnia 2019 r. i uwzględnione w danych za ubiegły rok. Dostawy będą rozłożone na lata 2021–2024. 12 z 20 samolotów już znalazło swojego nowego przewoźnika. Firma ujawniała, że te samoloty trafią do Avianca Airlines.
- A320neo jest idealnym i efektywnym rozwiązaniem dla potrzeb flotowych naszych klientów. Ten samolot przynosi także nowy poziom komfortu dla pasażerów - powiedział Robert Martin, członek zarządu BOC Aviation.
Obecnie firma jest właścicielem 345 samolotów: 133 A320, 37 A320neo, 15 A330, dwóch A330neo, dziewięciu A350-900, 103 B737, sześciu B737 MAX, 23 B777, 11 B787 oraz sześciu samolotów gaśniczych. BOC Aviation posiada zamówione 184 maszyny: 78 A320neo, 10 A330neo, dwa A350, 87 B737 MAX, trzech B777-300ER oraz czterech B787.
Airbus A320neoW procesie ciągłego doskonalenia produktów samoloty Airbusa były z biegiem lat regularnie modernizowane, a każdy kolejny model przynosił istotne korzyści pod względem oszczędności paliwa, niezawodności operacyjnej i komfortu lotu. Dlatego Airbus zainwestował w rodzinę A320neo, która weszła do komercyjnej służby w 2016 r. Samolot jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dadzą możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm i linii zamówiło 7300 maszyn z rodziny A320neo (dane z początku stycznia 2020), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego. Do końca roku producent dostarczył już 1100 samolotów z tej rodziny.