Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: 100 mln dolarów dla rodzin ofiar katastrof MAX-ów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: 100 mln dolarów dla rodzin ofiar katastrof MAX-ów
Fot. Boeing
Amerykański producent Boeing poinformował, że przeznaczy 100 mln dolarów na pomoc dla rodzin ofiar dwóch katastrof B737 MAX – linii Lion Air oraz Ethiopian Airlines. Pieniądze pozwolą sfinansować edukację i codzienne wydatki poszkodowanych członków rodzin.

Jak wyjaśnił Boeing, środki finansowe będą wypłacane rodzinom przez wiele lat. Zostaną przeznaczone na edukację dzieci i młodzieży, codzienne wydatki i rozwój gospodarczy społeczności, dotkniętych tragedią – czytamy w oświadczeniu producenta.

Chodzi o ofiary dwóch katastrof lotniczych wąskokadłubowych samolotów boeing 737 MAX indonezyjskiej linii lotniczej Lion Air w październiku ubiegłego roku i etiopskiego przewoźnika Ethiopian Airlines z marca tego roku. W sumie w obu wypadkach zginęło ponad 350 osób. Jak ustalili śledczy, badający przyczyny wypadków, obie katastrofy miały ze sobą wiele wspólnego, m.in. te same okoliczności zdarzenia, co zadecydowało o wyłączeniu w marcu samolotów typu MAX z ruchu lotniczego.

W toku śledztwa udało się stwierdzić, że przyczyną katastrofy była wada podsystemu MCAS, czyli automatu, który miał zapobiegać przeciągnięciu. Padły zarzuty w kierunku Federalnej Administracji Lotnictwa, czyli instytucji, która wydaje pozwolenia bezpieczeństwa, iż zbyt pochopnie wypuściła na rynek samolot. – Kiedy Boeing w 2015 roku chciał dogonić Airbusa, produkującego konkurencyjnego A320neo, i certyfikować swojego nowego B737 MAX, menedżerowie Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) postanowili, z powodów kadrowych i finansowych, przekazać część procesu certyfikacji do samego Boeinga.

To wszystko miało na celu szybsze zatwierdzenia certyfikacji typu. Jednak pierwotna analiza bezpieczeństwa, którą Boeing dostarczył do FAA w sprawie nowego systemu kontroli lotu na MAX-ach, raportu służącego do certyfikacji samolotu jako bezpiecznego do lotu, miała kilka istotnych wad – napisał w swoim artykule Dominic Gates z Seattle Times. To, co stało się przy certyfikacji typu B737 MAX, zakrawa na patologiczne zachowanie, ponieważ producent nie powinien certyfikować swojego produktu, bo to może prowadzić do tuszowania pewnych problemów, które występują podczas całego procesu certyfikacji.

Na razie nie wiadomo kiedy MAX-y powrócą do służby w liniach lotniczych i dostaną pozwolenie na wykonywanie lotów. Niedawno pisaliśmy, że maszyny pozostaną uziemione minimum do sierpnia, gdyż na jaw wyszły kolejne problemy, związane tym razem z wadą aktualizacji naprawianego podsystemu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Mateusz Kieruzal 25 stycznia 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Zobacz również:

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2024

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

B737 MAX z kolejną usterką

Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Mateusz Kieruzal 25 stycznia 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Zobacz również:

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2024

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

B737 MAX z kolejną usterką

Biznes i przemysł

B737 MAX z kolejną usterką

Mateusz Kieruzal 02 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5